Kiszélesítené Egyiptom a Szuezi-csatorna déli részét

2021. április 06. 18:54

Ezen a részen szorult be az Ever Given konténerszállító hajó.

2021. április 06. 18:54
null

A Reuters hírügynökségnek adott interjújában Oszama Rabi elmondta, hogy különleges daruk beszerzését is tervezik, amelyekkel 52 méteres magasságból is le tudják emelni egy hajó rakományát. Mint mondta, szükség esetén a 250 méter széles részt akár 400 méterre is kiszélesíthetik.

Éjjel-nappal dolgoztak a konténerhajó kiszabadításán

A 400 méter hosszú, több mint 200 ezer tonnás Ever Given március 23-án erős szélben átlósan beszorult a csatorna egyik szűk, déli szakaszában, aminek következtében teljesen leállt a forgalom az Európa és Ázsia közötti legrövidebb hajózási útvonalon. A kiszabadított hajót az SCA vizsgálatának idejére egy tóra vontatták, amely a csatorna két szegmensét választja el. Rabi szerint a hajó adatrögzítőit eltávolították és átadták egy szakértői vizsgálóbizottságnak. Mint mondta, a nyomozás két, talán három napot vehet még igénybe. Rabi hangsúlyozta, hogy éjjel-nappal dolgoztak a konténerhajó kiszabadításán, amihez 15 vontatóhajót vetettek be.

– hangoztatta.

Elmondta, hogy továbbra is fogadnak az Ever Givenhez mérhető nagyságú hajókat. Rabi szerint az SCA most azon fáradozik, hogy megteremtse a szükséges képességeket a jövőben esetlegesen felmerülő hasonló problémák elhárítására. Hozzátette, ennek érdekében további két nagyteljesítményű vontatóhajó beszerzését tervezik. Rabi arról is beszámolt, hogy a hatóságok peren kívüli kártérítés kialkudásán fáradoznak az Ever Given japán tulajdonosaival.

Több mint egymilliárd dollár kompenzációt várnak

Az SCA elnöke még a jövő héten közölte, hogy több mint egymilliárd dollár kompenzációt várnak, s nem engedik el a hajót, amennyiben a kérdés rendezése jogi útra terelődne. Mint mondta, ez az összeg magában foglalja a mentési művelet költségeit, illetve a forgalom leállásából eredő bevételkiesést és költségeket.

(MTI)

Nyitókép: Sputnik / AFP

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Rakovszky István
2021. április 13. 17:41
Látom a cikk írója a jövőből jött vissza! Máskép nem írhatta volna, hogy "még a jövő héten közölte, hogy..." Senki sem veszi észre az ilyen elírásokat?
MZperXXL
2021. április 07. 17:52
"több mint egymilliárd dollár kompenzációt várnak, s nem engedik el a hajót, amennyiben a kérdés rendezése jogi útra terelődne." Szóval túszul ejtették a hajót, rakománnyal együtt. Fasza. Viszontkeresetet azonnal. "Mint mondta, ez az összeg magában foglalja a mentési művelet költségeit, illetve a forgalom leállásából eredő bevételkiesést és költségeket." Fordítom: olyan keskeny csatornát építettek, amelybe ilyen túlméretes hajót nem is szabadott volna beengedni, de a pénzéhség győzött, aztán jött a pofáraesés, most meg az alkalmatlan csatorna miatti problémákat hárítanék az egyiptomiak. Viszontkeresetet, ismét.
masikhozzaszolo
2021. április 07. 11:48
Tessék hallgatni a rádiót 2 órakor: hajóvonták találkozása tilos. Ha vonta, havonta, hanem.
olajfa1
2021. április 07. 10:25
Ha a "szél a hibás" akkor kitől kérnek kártérítést??????
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!