Januárban jelent meg az Oxfordi Egyetem Internet Intézetének azon kutatása, amelyben 2017 és 2020 között a közösségi média manipuláló, dezinformáló tevékenységének globális szerveződését vizsgálták a kormányok, a politikai pártok, valamint a különféle magánvállalatok és egyéb szervezetek között. A kutatók legfőbb megállapítása, hogy
a közvélemény közösségi médián keresztül történő manipulációja kritikus szintet ért el 2020-ban.
Az elmúlt három év alatt közel megháromszorozódott azon országok száma, ahol politikai dezinformációs kampányokat folytatnak, amely azt is jelenti egyben, hogy ma már a kormányok, politikai pártok, különböző PR cégek ipari szinten folytatnak félretájékoztatást. A növekedés azt jelenti, hogy míg 2017-ben a világ országai közül csupán 28-ban folytattak a kormányok vagy különböző politikai pártok a közvélemény online manipulálására irányuló kampányt, addig 2020-ban már 81-ban országban történt ilyen. Vagyis elmondható, hogy a dezinformálás a politikai kommunikációban általános stratégaivá vált.
Ezzel párhuzamosan a félretájékoztatás is professzionalizáltabbá vált,
hiszen míg korábban kormányzati alkalmazottak voltak felelősek a dezinformációs kampányok végrehajtásáért, addig ma már számos esetben kiszervezik ezt a feladatot magánvállalkozásoknak. 2018 óta már több mint 65 cég kínál számítógépes propagandát szolgáltatásként, és 2020-ban 48 olyan magánvállalatok által végrehajtott esetet azonosítottak, amelyekben politikai szereplők megbízásából hajtottak végre számítógépes propagandát.