Hidrogénmeghajtású nyerges vontatót készítettek

2020. szeptember 17. 08:03

A Daimler német járműgyártó prototípusa.

2020. szeptember 17. 08:03
null

A Daimler német járműgyártó a Mercedes-Benz GenH2 hidrogénmeghajtású nyerges vontató prototípusát mutatta be a berlini sajtótájékoztatóján.

(Szöveg, fotó: MTI/EPA/Filip Singer)

Összesen 69 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
rovan
2020. szeptember 17. 17:29
A hidrogénre nem úgy kell tekinteni, mint üzemanyagra, hanem mint energiatároló eszközre. Sokkal inkább hasonlít az akkumulátorhoz, mint a benzinhez. Beleteszünk energiát, mikor a vizet szétbontjuk hidrogénre és oxigénre, amit aztán kiveszünk belőle, mikor ismét vízzé egyesítjük. Ez energiatárolás. Energiát nem nyerünk vele, csak tárolunk.
3M..
2020. szeptember 17. 16:59
A hidrogén meghajtásúak a jövő hajtóanyaga, nem pedig az elektromos autók. Állítólag ezek az új MP 4-es alvázra épített Actrosok, alapból tudják az ezer lóerőt, legalább 4000 Nm-es forgatónyomatékkal, amit már 1300-1500-as fordulaton leadnak. A gond, majd akkor kezdődik, amikor ezeket a zéró káros anyag kibocsájtással rendelkező gépjárműveket bevezetik és az államnak mást kell kitalálnia ahhoz, hogy az autósokat és a kamionosokat mégis valamilyen más mondvacsinált indokkal, megsarcolhassa. LOL Szebb Jövőt!
rovan
2020. szeptember 17. 15:54
A folyékony gáz tárolását kell még könnyíteni és gazdaságosabbá tenni hozzá, ami már most jobb energiasűrűsségű, mint a legjobb akkumulátorok. De összehasonlításképpen például a NASA a tárolt gáz súlyához képest egyötöd súlytöblettel tárol folyékony gázt a rakétáiban. Ami nem olcsó, de látható a perspektíva.
airmax
2020. szeptember 17. 14:54
mármint a hidrogén tisztaságára (szennyeződésére) érzékenyek a tüzelőanyag cellák...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!