Lopakodó hadászati bombázó fejlesztésébe kezdhettek az oroszok

2020. május 26. 18:12

A tervek szerint a bombázó prototípusának összerakását 2021-ben fejezik be.

2020. május 26. 18:12

„Oroszország megkezdte első lopakodó hadászati bombázójának kifejlesztését” – jelentette a TASZSZ hírügynökség az orosz Egyesült Repülőgépgyártó Vállalattól származó értesülésekre hivatkozva.

A TASZSZ szerint a gép első kísérleti modelljének, konkrétan a pilótakabinnak az építése a repülőgépgyártó egyesülés „egyik gyárában” már megkezdődött. A tervezői dokumentáció már elkészült, és az anyagok beszállítása is megindult. A tervek szerint a bombázó prototípusának összerakását 2021-ben fejezik be.

A Tupoljev gyár sajtószolgálata nem kívánta kommentálni a TASZSZ értesülését.

Alekszej Krivorucsko védelmi miniszter-helyettes tavaly decemberben a Krasznaja Zvezda című katonai lapnak azt mondta, hogy a repülőgép tervvázlatát jóváhagyták a Tupoljevnél, és megkezdődött a tervezői dokumentáció, valamint az alkatrészek és alkotóelemek elkészítése. Februárban Krivorucsko azt mondta, hogy idén megindul a hajtómű statikus tesztelése. A TASZSZ szerint a szárny formájú gépen széles körben fogják alkalmazni az észlelhetőséget megnehezítő, lopakodó technológiákat. A rádióelektronikai küzdelem legkorszerűbb eszközeivel felszerelt bombázó hadászati robotrepülőgépeket, precíziós légibombákat és hiperszonikus fegyvereket szállít majd, a hangét megközelítő sebességgel.

(MTI)

Nyitóképünkön egy amerikai B-2 Spirit lopakodó látható. A kép forrása: MTI.

 

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Emmanuel Goldstein
2020. május 27. 11:33
Putyin, korunk legnagyobb békehőse újabb hatalmas lépést tett az emberi szabadság megvédése terén. Vagy mégsem?
Akitlosz
2020. május 26. 20:18
7 November 1943 SS-Entwicklungsstelle IV MITTELSCHWERER BEWAFFNETER FLUGKREISEL, TYPE "HAUNEBU II" Durchmesser: 26,3 Meter Antrieb: "Thule"-Tachyonator 7c Steuerung: Mag-Feld-Impulser 4a Geschwindigkeit: 6000 Kilometer p.Stunde (rechnerisch bis ca. 21000 ) Reichweite (in Flugdauer): ca. 55 Stunden Bewaffnung: 6 8 cm KSK in Drehtürmen, unten, eine 11 cm KSK in einem Drehturm, oben Aussenpanzerung: Dreisohott-"Victalen" Besatzung: 9 Mann (erg. Transportverm. bis zu 20 Mann) Weltallfaehigkeit: 100 % Stillschwebefaehigkeit: 15 Minuten Allgemeinen Flugvermögen: Tag und Nacht, Wetterunabhaengig Grundsaetzliche Einsatztauglichkeit (V7): 85 % Verfügbarkeit "Haunebu II" (bei weiter gutem Erprobungaverlauf wie V7) ab Oktober. Dann Serienherstellung ab Jahreswende 1943/44, jedoch noch ohne verbesserte Kraftstrahlkanon: "Donar-Ksk IIIV", deren Frontreife nicht vor Frühsommer 1944 angenommen werden kann. Von Führer verlangte hundertzehnprozentige Einsatzreife rundum kann allerdings nicht vor Ende naechtsten Jahres erwartet werden. Erst ab etwa Serie 9. ---- Megjegyzés: A Mandiner szerint "nem latin karaktereket" kicseréltem.
apika2
2020. május 26. 18:47
Na jól nézzük meg a cikkhez linkelt B- 2-est... Mert hasonló se lesz az oroszoknak tizenöt éven belül... Ezt meg már régóta nem gyártják...
peter.jordanson
2020. május 26. 18:36
TASSZ... tessék mondani, még midig Volvókat osztogatnak?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!