A járvány gazdasági hatásainak ellensúlyozására sorra jelentenek be intézkedéseket a tartományok. Az első Bajorország volt, amely már hétfőn létrehozott egy 10 milliárd eurós válságkezelő alapot. Kedden a többi között Brandenburg egy 500 millió eurós alapot jelentett be, a tartományi rangú főváros vezetése pedig első lépésként 100 millió eurót, majd további 200 millió euró támogatást ígért a kis-, és közepes méretű vállalkozások fizetőképességének fenntartására.
Előzőleg, pénteken a szövetségi kormány közölte, hogy az állami fejlesztési bank (KfW) felső összeghatár nélküli hitel-, és garanciavállalási programmal segíti a bajba került cégeket, amelyek kérhetik adófizetési kötelezettségeik teljesítésének elhalasztását is, az eddiginél kevésbé szigorú szabályok mellett.
Válságban az autóipar és a kiskereskedelem
A válság egy sor ágazatot sújt, egyebek mellett az autóipart. Kedden a Vokswagen csoport és a Daimler is termelésük jelentős részének felfüggesztését jelentette be. A legismertebb német ágazati elemző, Ferdinand Dudenhöffer a ZDF országos köztelevíziónak nyilatkozva kiemelte: az utóbbi hónapokban „összeomlott” a kínai piac, most az európai hanyatlik, a következő pedig az amerikai lehet, vagyis az autóipari termelés három legfontosabb felvevőpiacán egyszerre zuhanhat a kereslet.
Erre az ágazat történetében nem volt példa. A most bontakozó folyamatok „megítélésünk szerint a legsúlyosabb válságot jelentik a második világháború óta” – mondta a duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézetének (Center Automotive Research – CAR) társigazgatója.