A Paradicsom című festményt 2012-ben készítette a saját magát kultúrmarxistaként jellemző fotóművész, Elisabeth Ohlsson Wallins, akit a XV-XVI század fordulóján élt német festőművésznek, a szász festőiskola alapítójának, Lucas Cranachnak az „Ádám és Éva” című festménye ihletett meg. Ohlsson képén viszont Ádám és Éva helyett egy homoszexuális és egy leszbikus pár kapott helyet, illetve egy transznemű férfit is ábrázolt.
A művész eredetileg az egyik legrégebbi svéd templomnak, a X. században épült Skara katedrálisnak adományozta volna a képet, ahol azonban visszautasították annak elhelyezését, így került végül Malmőbe az alkotás. A Szent Pál templom hivatalvezetője, Sofia Tunebro az Expressen malmői lapnak úgy nyilatkozott: „Óriási fellélegzés ez azoknak, akik eddig nem képviseltethették magukat egyetlen templomban sem... Nem számít, kit szeretünk, vagy mivel azonosulunk, mindannyian számíthatunk Isten szeretetére.”