Így bosszulná meg Ausztria, ha Németország bevezeti az autópályamatricát

2017. január 16. 16:37

Megnövelnék az osztrák pályamatricák árát, tandíjat vezetnének be és megadóztatnák a másodlagos lakcímeket az osztrákok, ha az EU zöld utat ad Németország azon szándékának, hogy fizetőssé teszik az autópályákat.

2017. január 16. 16:37

Hiába ígérte meg Angela Merkel a 2013-as kampány hajrájában, hogy kancellársága alatt nem fog sor kerülni rá, a német kormány a bajor CSU választási ígéreteinek nyomására úgy döntött, fizetőssé teszi a németországi autópályákat. Mármint a külföldiek számára, a németek leírhatnák a gépjárműadójukból a matrica árát. Ezt bosszulná meg Ausztria Walter Obwexer, az innsbrucki egyetem Európa-jogi szakértője szerint.

A bécsi Die Presse felsorolta, mit tervezhetnek az osztrákok arra az esetre, ha az EU zöld utat ad a németek terveinek. A legnagyobb szúrást a felsőoktatás terén kaphatnának a németek: Ausztria ugyanis egy az egyben alkalmazhatná a német matricás modellt az egyetemeknél. Eszerint mindenki számára fizetőssé tennék a felsőoktatást – a tandíj megfizetése alól aztán az osztrákok különböző szociális okokra hivatkozva mentesülnének. A tandíjat így csak a külföldi, főleg német hallgatók fizetnék.

Az osztrák kormány számára a német pályamatrica ügyében jogi szakvéleményt megfogalmazó Obwexer elképzelhetőnek tartja, hogy Ausztria válaszként duplájára emeli az autópálya-díjakat, a gépjárműadót pedig felére csökkenti, a kifejezetten környezetbarát autókét pedig még annál is jobban mérsékli. A szakértő szerint esélyes még az is, hogy az osztrák kormány a mostaninál erősebben megadóztatná a másodlagos lakcímeket: sok hegyi kunyhó, tóparti nyaraló vagy belvárosi lakás van ugyanis német kézben.

Még mielőtt azonban ezekre a lépésekre sor kerülne, Ausztria az Európai Bírósághoz fordul egy keresettel a német autópályamatrica ügyében. A jogi szakértő arra számít, az osztrák keresethez Németország több szomszédja, így Hollandia és Belgium is csatlakozik. Még azért nem nyújtották be, mert a német törvény pontos szövegét várják.

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2017. január 17. 14:24
Miért, Ausztriában talán nem fizetősek az autópályák? És Magyarországon? Németország egyedül maradt, az összes európai ország sarcolja az autósokat extrában az autópályahasználatért is, a piaci árnál két és félszer drágábban árusított üzemanyagok és egyéb autósokat sújtó extra adókon felül. Ausztria csak akkor pattoghatna, ha ott ingyenesek lennének az autópályák.
szemlelo
2017. január 17. 14:09
Hagyjuk a demagógiát! A németek NEM csak a külföldiektől szednék a díjat, hanem mindenkitől. A németektől is. Cserébe elengednék a gépjármű adót - persze csak a németektől. Ebbe elég nehéz belekötni. Több európai országban nincs gépjármű adó, pl. a franciák a 2000-es évek elején szűntették meg, amikor megemelték az üzemanyagok adóját. Nekem más fáj: az, hogy nem terveznek regionális matricát! Németország nagy, nem tartom igazságosnak, hogy az is ugyanannyit fizessen, aki Salzburgtól Kufsteinig átmegy a brechtesgadeni csücskön (100km), mint az, aki Münchenből Hamburgba megy (800km).
kulalak
2017. január 16. 19:53
Szvsz egy német tartományként fölvételüket kérhetnék a Bundesrepublikba, aztán megoldódna, hogy német belföldnek számítanának. Jogilag sima ügy lehetne. :) (i)
péterx
2017. január 16. 18:13
Ez nem "bosszú" lenne , hanem normális-szokásos ellenintézkedés .
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!