Bevásároltak a románok: amerikai lopakodók fognak járőrözni a Kárpátokban
32 darab ötödik generációs F–35-ös harci repülőgép érkezik a szomszédos országba.
Kolozsvári újrakezdésre biztatja egy román-német kommunikációs ügynökség az angliai start-up-tulajdonosokat és más vállalkozókat. Ehhez pedig sikerült olyan statisztikákat összegyűjteniük, amelyek a világ minden szempontból legjobb helyének mutatják be Erdélyt. Egy szellemes reklámfogás nyomába eredtünk.
„Ha nem akarod, hogy életed hátralévő részében Borisszal és Nigellel kelljen egy szigeten élned, akkor – költözz Erdélybe, és indíts ott start-up céget!” – hirdeti egy Berlinben alapított, de Kolozsváron is működő kommunikációs ügynökség Brexitre optimalizált kezdeményezése.
Mint figyelmeztetnek, eddig legalább egy brit állampolgárt sikerült már megnyerni Erdélynek: Károly herceget.
Szép a táj, okosak a fiatalok
De egyébként gyönyörű a táj, meglepően gyors az internet, itt van a legtöbb informatikus az EU-ban, a legtöbb fiatal kiválóan beszél angolul, jók a légikapcsolatok, kiválóak a magánegészségügyi intézmények (nem az államiak, a magánok, de egy britnek lesz rá pénze), egy csomó jó fesztivál van, és az EU-s statisztikák szerint hússzor kevesebb a rablás és ötvenszer kevesebb az autólopás, mint az Egyesült Királyságban.
Eddig is túl szép a kép, de hogy Kolozsváron jobb lenne az életminőség, mint Londonban és Párizsban és Manchesterben... bár a cég tényleg talált olyan statisztikát, ami szerint igen (sőt Temesvár és Zágráb is megelőzi ezeket a városokat). És jó a kaja. (Az EU-s paradicsomot mondjuk tuti előzi az erdélyi.)
.. és persze: meglepően kevés a vámpírok száma: „Kifejezetten nehéz összefutni egy akkurátus vámpírral Erdélyben. Bár nem lehetetlen.”
Gyűjtik a jelentkezőket
Minthogy startuppereket keresnek, írtunk a cégnek, úgyis ezt várták. Pár percen belül kaptunk is választ: épp gyűjtik a Kolozsvár iránt érdeklődő üzletembereket, vállalkozókat. Majd jelentkeznek, ha van fejlemény.
Az ügynökség Brexitet meglovagló alapítóit máris megtalálta a Business Insider. Mint Adrian Docea és Elena Hurjui a lapnak mondja: Erdélyben minden megvan a sikeres vállalkozáshoz, csak épp a vállalkozási kultúra nincs meg, és Erdély hiába tekint vissza nagy múltra, nem nagyon reklámozzák tudatosan.