Egy név nélkül nyilatkozó brit kormányzati forrás nagyon veszélyesnek minősítette az incidenst. Azt mondta, hogy az orosz vadászbombázók transzponderek, vagyis automata válaszjeladókat kikapcsolva repültek, így a katonai radarral nem vették észre őket. Szerinte az orosz katonai légierőnél stratégiát váltottak, mert korábban a gépeik Skóciához közel repültek, s nem ereszkedtek ennyire délre.
Tavaly év végén az Európai Bizottság utasítást adott az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségnek (EASA), hogy vizsgálja ki azokat az eseteket, amikor transzponderek nélkül közlekedő katonai repülőgépek veszélyesen megközelítettek polgári gépeket. Több európai uniós ország tájékoztatta az EASA-t ilyen esetekről, amikor a tagállamokkal határos tengerek fölött repültek orosz katonai repülőgépek, de nem lehetett velük kapcsolatot létesíteni.
Tavaly a NATO több mint 100 esetet rögzített, amikor orosz katonai gépeket észleltek, háromszor többet, mint 2013-ban. A múlt év decemberében a svéd hatóságok közölték, hogy egy orosz katonai repülőgép majdnem összeütközött egy polgári repülővel nemzetközi légtérben, Svédország déli határai felett.