Ezt a gyakorlatias és célirányos kampányt műveli a PSD és partnere, az RMDSZ. Ez az ő műfajuk, mivel ők vannak kormányon, náluk a kasszakulcs, ők döntenek arról, hogy hová menjen és hová ne menjen pénz.
„A mostani elnökválasztási kampány a napnál fényesebben mutatja, hogyan alakult át a kampány fogalma 2014-re Romániában. Az egésznek az alapja az, hogy kár az energiát az emberek meggyőzésére pazarolni.
Pontosabban nem közvetlenül az tömeget kell meggyőzni arról, hogy kire szavazzon. Hanem be kell vetni a helyi közösségek vezetőit. Nem a pártelnököt, nem a térség parlamenti képviselőjét vagy szenátorát, ők valahol messze, fenn vannak, a fővárosban, a fekete luxusautókban és a tágas irodákban.
Az igazi helyi vezetők a pap és a polgármester. Ők vannak annyira közel a helyi közösségekhez, nekik van akkora tekintélyük és hatalmuk, hogy a nép hallgat a szavukra.
Őket lehet zsarolni, őket lehet sakkban tartani, nekik lehet ígérni templomépítést, plusz finanszírozást, aszfaltozást, csatornázást, művelődési otthont, »a közösség jövőbe vetett hitét jelképező« ravatalozót, miegymást.
Ezt a gyakorlatias és célirányos kampányt műveli a PSD és partnere, az RMDSZ. Ez az ő műfajuk, mivel ők vannak kormányon, náluk a kasszakulcs, ők döntenek arról, hogy hová menjen és hová ne menjen pénz. Az ortodox egyház papjai nyíltan Victor Ponta támogatására buzdítják az embereket, és vélhetően a Mircea Govor-ügy csak egy nyilvánossá vált eset a sok közül.”