Autópályadíj helyett inkább adóemelést szeretne a német autóklub

2013. december 26. 17:41

Az ADAC szerint a tervezett német autópályadíj közlekedéspolitikailag értelmetlen, és plusz bevételt sem eredményez

2013. december 26. 17:41

A német autóklub (ADAC) elutasítja a külföldieket terhelő autópályadíj bevezetésének kormányzati terveit, a szervezet szerint inkább az üzemanyag után fizetendő jövedéki adót kellene emelni, ha elkerülhetetlen az autósok terheinek növelése – írta csütörtökön a Die Welt az online kiadásában. Az ADAC minden lehetséges eszközzel fellép az autópályadíj ellen – mondta Peter Meyer, a szervezet elnöke a Die Weltnek. Az autópályadíj bevezetése „közlekedéspolitikailag értelmetlen lépés, és plusz bevételt sem eredményez” – tette hozzá. 

A külföldi autósokat terhelő sztrádahasználati díj bevezetése a bajor CSU nyomására került a koalíciós szerződésbe. A bajor konzervatívok arra hivatkoznak, hogy a német autósoknak Európában szinte mindenütt fizetniük kell az autópályák használatáért, a külföldiek viszont ingyen autózhatnak a német sztrádákon, ami szerintük tarthatatlan állapot. A CSU-s közlekedési miniszter, Alexander Dobrint elképzelése szerint a matricás rendszert vezetik be, és az évi 100 euró körüli díjat 2015-től kell majd megfizetni. A pénzt minden autóstól beszedik, de a németeknek visszafizetik.

Az adminisztrációs költségek levonása után így egyetlen euró plusz forrás sem maradna a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére, „sőt, (a tervezett megoldás) veszteséges lenne” – mondta Peter Meyer. Az ADAC elutasítja az autósok terheinek mindenfajta növelését. A német autótulajdonosok már így is évente 53 milliárd eurót fizetnek be az államkasszába, de ebből csak 19 milliárdot fordítanak az úthálózat fejlesztésére. A politikának inkább ezen kellene változtatnia, ha pedig mégis elkerülhetetlen a terhek növelése, akkor inkább az üzemanyag jövedéki adóját emeljék, mert az legalább igazságos megoldás, hiszen „aki többet autózik, az többet is fizet” – mondta az ADAC elnöke.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
hátakkor
2013. december 27. 08:55
EB hagyná ezt?
Akitlosz
2013. december 26. 18:39
"A német autótulajdonosok már így is évente 53 milliárd eurót fizetnek be az államkasszába, de ebből csak 19 milliárdot fordítanak az úthálózat fejlesztésére." Ez a probléma, s egyben a megoldás is. +34 milliárd euróból bőven futja mesét mondó autópályára is. Az a gond, hogy az állam egyszerűen fejőstehénnek tekinti a magánközlekedést, már-már üldözi az autósokat. Ez nem csak az adókon látszik, de a rendszámmizériákon is, és a rendőrség is az autósokon tervezi döntően teljesíteni az éves bírságolási tervét. Míg a közösségi közlekedésből lopják ki a közpénzt.
Akitlosz
2013. december 26. 18:36
Az üzemanyagok már így rendkívül drágán. A világon mindenhol máshol sokkal olcsóbbak az üzemanyagok, mint Európában. 50 forint / liter máshol. Magyarországon kb. 180 forint / liter lenne a korrekt piaci ár, s akkor még mindenki keres a bolton.
Akitlosz
2013. december 26. 18:34
Szerintem pedig sem autópályadíj, sem adóemelés. Az üzemanyagok és az autók iszonyatosan rengeteg adójából BŐVEN futnia kellene az utak fenntartására és építésére. Ezeket az adókból befolyó pénzeket azonban a költségvetés elkölti. Másra.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!