Behódolás helyett nemzeti érdekérvényesítés
Nagyon is indokolt a Fidesz új kommunikációs stratégiája Magyar Péterrel szemben.
Az ADAC szerint a tervezett német autópályadíj közlekedéspolitikailag értelmetlen, és plusz bevételt sem eredményez
A német autóklub (ADAC) elutasítja a külföldieket terhelő autópályadíj bevezetésének kormányzati terveit, a szervezet szerint inkább az üzemanyag után fizetendő jövedéki adót kellene emelni, ha elkerülhetetlen az autósok terheinek növelése – írta csütörtökön a Die Welt az online kiadásában. Az ADAC minden lehetséges eszközzel fellép az autópályadíj ellen – mondta Peter Meyer, a szervezet elnöke a Die Weltnek. Az autópályadíj bevezetése „közlekedéspolitikailag értelmetlen lépés, és plusz bevételt sem eredményez” – tette hozzá.
A külföldi autósokat terhelő sztrádahasználati díj bevezetése a bajor CSU nyomására került a koalíciós szerződésbe. A bajor konzervatívok arra hivatkoznak, hogy a német autósoknak Európában szinte mindenütt fizetniük kell az autópályák használatáért, a külföldiek viszont ingyen autózhatnak a német sztrádákon, ami szerintük tarthatatlan állapot. A CSU-s közlekedési miniszter, Alexander Dobrint elképzelése szerint a matricás rendszert vezetik be, és az évi 100 euró körüli díjat 2015-től kell majd megfizetni. A pénzt minden autóstól beszedik, de a németeknek visszafizetik.
Az adminisztrációs költségek levonása után így egyetlen euró plusz forrás sem maradna a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére, „sőt, (a tervezett megoldás) veszteséges lenne” – mondta Peter Meyer. Az ADAC elutasítja az autósok terheinek mindenfajta növelését. A német autótulajdonosok már így is évente 53 milliárd eurót fizetnek be az államkasszába, de ebből csak 19 milliárdot fordítanak az úthálózat fejlesztésére. A politikának inkább ezen kellene változtatnia, ha pedig mégis elkerülhetetlen a terhek növelése, akkor inkább az üzemanyag jövedéki adóját emeljék, mert az legalább igazságos megoldás, hiszen „aki többet autózik, az többet is fizet” – mondta az ADAC elnöke.