Robert Fico: Az EU egy megalázkodó vazalluskormányt akar Szlovákiában

A szlovák miniszterelnök tárgyalást ajánlott az USA-nak vámok helyett a CPAC-en.

A pozsonyi Pravda szerint az autópályahíd betonozásakor használt segéd tartószerkezet összeomlását – mely 4 halálos áldozatot követelt – az okozta, hogy a váz építésekor az elégségesnél kevesebb acél állványt használtak.
Túlzottan takarékoskodtak a tartószerkezet építésekor, ez lehetett az oka Szlovákiában egy autópályahíd leomlásának, amely négy halottat követelt – írta a pozsonyi Pravda kedden. A baleset kivizsgálásának megállapításaira hivatkozva a Pravda arról írt: az autópályahíd betonozásakor használt segéd tartószerkezet összeomlását az okozta, hogy a váz építésekor az elégségesnél kevesebb acél állványt használtak. A független szlovák lap szerint a balesetnek nem kellett volna bekövetkeznie, ha csak néhány darabbal több állványt használnak az építés során, ami legfeljebb 10 ezer euróval növelte volna meg az egyébként 332 ezer eurós kivitelezési árat.
A baleset tavaly november 2-án történt, miután a D1-es autópálya Kiskerény (Kurimany) és Illésfalva (Iliasovce) között épülő hídja leomlott azt követően, hogy a betonozás során használt tartószerkezet összedőlt. A nagy visszhangot és a közvélemény felháborodását kiváltó tragédiának 4 halálos áldozata és 11 sérültje volt, a részben megépült hidat később le kellett robbantani. A romok eltakarítása várhatóan csak februárban ér véget.