Nem mindegy, mit gondol az ember az életéről. Ha azt gondolja, hogy nincs az emberi életnek különösebb oka és célja, hogy az élete a semmiből a semmibe tart, és a halál a teljes megsemmisülésünket jelenti, akkor a szíve megdermed, nemigen tud felszabadultan és mélyen örülni. Ha nem halljuk a betlehemi gyermek szelíd hangját, ha azt gondoljuk, hogy az ő üzenete az élet beteljesedéséről, arról, hogy szeretetre születtünk, csak álom, az igazi valóság pedig az ágyúdörgés és az emberi világ zűrzavara, akkor az ember szíve összeszorul.
Szelíd és gyönge hangnak tűnik, mégis erősebb a fegyverropogásnál, a világ zűrzavaránál”
Mennyire nagy szüksége volna a világnak arra, hogy újra hallja azt a tiszta hangot, amelyet a betlehemi gyermek hozott erre a Földre! Ezzel a hanggal egybecseng a lelkünk mélyén ott levő sejtés és tudás arról, hogy a létünk nem értelmetlen, nem a semmibe tart. A legtöbb gondolkodó ember arra a következtetésre jut, hogy a világegyetemnek kell hogy legyen elégséges oka. Az univerzum a múltban nem örökkévaló, a története körülbelül 13,7 milliárd évvel ezelőtt indult el. Nem csak úgy magától keletkezett a semmiből. Nem csak úgy véletlenül jött elő az élettelenből az élő, az élők közül az ember.
Valami végtelen szépség, bölcsesség és értelem rejtőzik a világ titka mögött. A teremtő Isten, mint hatalmas mágnes, ott lebeg a világ fölött, jelen van benne, és erőt ad az anyagnak, hogy fejlődjön. Ugyanezt a titokzatos végtelenséget érzi az ember akkor, amikor az élete leggyönyörűbb pillanatait éli át: amikor gyermeke születik, amikor egész lényével szeret, amikor hallja a lelkiismerete tiszta hangját, amikor valami szépet lát vagy hall, és akkor is, amikor megérinti őt a halál szent közelsége, és megérzi a fényt, ami a halál titokzatos kapuja mögött ragyog.
Hallanunk kellene újra a betlehemi gyermek szelíd hangját. Ez a hang arra tanítaná a világot, hogy ha nem akarjuk végképp tönkretenni a gyönyörű bolygót, amit ránk bíztak, akkor a végsőkig hajszolt növekedés és haszonelvű gazdaság helyett a minőségi növekedésre kellene törekednünk a kapcsolatokban, a tudásban és a művészetekben. Arra tanítana, hogy a konfliktusok és a világhatalomra törés helyett az együttműködés útjait kellene keresnünk, hogy az igazi boldogság a nagyobb szeretetben, a lélek nemesedésében és az Isten békéjével való eltelésben rejlik.