Woke-vizeken a McDonald's: a Happy Meal menü mellé érzékenyítés is jár
Kisgyerekeknek reklámoznak abortusztámogató aktivistát, amerikai belvitákat importálva.
Kisgyerekeknek reklámoznak abortusztámogató aktivistát, amerikai belvitákat importálva. A sajtót azonban ignorálták.
Amint arról a Mandineren nyolc nappal ezelőtt beszámoltunk, itthon is woke-vizekre tévedt a világ egyik legismertebb gyorsétteremlánca. Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy a McDonald’s közismert és népszerű gyermekmenüje mellé immár érzékenyítő kiadvány is jár, amelyben a kicsiknek például egy abortuszlobbistáról mesél a cég, példaképként állítva őt a gyermekek elé (mármint azok elé, akik megszülethettek...).
A kiadvány az alkotók szándéka szerint Rosa Parks és Gloria Steinem előtt tiszteleg. Parks afroamerikai polgárjogi aktivista volt, a fekete polgárjogi mozgalom egyik legismertebb alakja, aki köztiszteletnek örvend, bár a tematika magyarországi megjelenítésével valójában egy amerikai társadalmi vitát importált a multi. Múlt heti cikkünkben is jeleztük ugyanakkor, hogy Gloria Steinem személye és politikai tevékenysége már jóval megosztóbb: az amerikai újságíró és szociálpolitikai aktivista a feminizmus második hullámának szószólója, óriási energiákat fektet a fogamzásgátlás, mint a nők szabadságának eszközének hirdetésébe és a korlátlan abortusz (az úgynevezett abortuszhoz való jog) népszerűsítésébe és követelésébe.
Ezt is ajánljuk a témában
Kisgyerekeknek reklámoznak abortusztámogató aktivistát, amerikai belvitákat importálva.
Mint írtuk, Steinem olyan szervezetekhez adta a nevét azok társalapítójaként, mint például a Női Akciószövetség, a Női Médiaközpont, vagy a Nemzeti Női Politikai Választmány, amelyek fontos szerepet játszanak a (szélső)liberális álláspontot képviselő női politikusok számára végzett adománygyűjtő munkában is.
Steinem büszkén beszél arról, hogy saját, 22 éves korában végzett abortusza után soha, egyetlen pillanatig sem volt bűntudata megölt magzata miatt.
Ennek árnyékában meglehetősen visszásnak tűnik, hogy a gyorsétteremlánc most éppen őt állítja példaképként a kisgyerekek elé. A füzet felvezetőjében a kiadó így fordul a megcélzott gyerekekhez: „Hamarosan a világ két rendkívüli emberével találkozhatsz, akik kiálltak a változás mellett! Mindketten reménykedtek, féltek, örültek és szembenéztek a kihívásokkal – de mindkettejüknek volt egy saját álmuk is. A történeteik megmutatják, hogy ha követed az álmodat és hiszel önmagadban, bármire képes leszel!”
Mindezek után kíváncsiak voltunk arra, miért tartotta fontosnak a hálózat Magyarországon is forgalmazni a kiadványt és miért éppen ezeket az amerikai karaktereket látták szükségesnek bemutatni a gyermekeknek.
Kérdéseinkkel – amint azt múlt heti cikkünkben is jeleztük – meg is kerestük a McDonald’s illetékeseit – pontosabban a cég PR- és sajtókommunikációját segítő ügynökséget, amelyhez a vállalat magyarországi weboldala irányítja a sajtót.
Arra voltunk kíváncsiak, mi a kiadvány pontos célja, illetve miért tartották fontosnak az amerikai társadalmi vitákkal kapcsolatos karaktereket a magyar gyerekek számára készült kiadványban bemutatni.
Megkérdeztük továbbá azt is, nem érzik-e visszásnak, hogy akár 5-8 éves gyerekeknek írnak olyan személyről, aki büszkén vallja, hogy abortusza után semmilyen bűntudatot nem érzett és ma is magzati korban lévő gyerekek abortálására bátorít.
Múlt héten ígéretet tettünk arra, hogy ha érdemi válasz érkezik a gyorsétteremlánc részéről, azt természetesen közöljük.
A cégnek azonban több mint hét nap alatt sem sikerült választ írnia az egyik legnagyobb magyarországi közéleti lap kérdéseire. Nem csupán érdemi válasz nélkül maradtunk, de egyáltalán, semmiféle válasz, még csak egyetlen sor sem érkezett. A McDonald’s mély hallgatásba burkolózik az érzékenyítő kiadvánnyal kapcsolatban.
Kapcsolódó vélemény
Miért kell más kontinensek távoli és átélhetetlen problémáival gyötörni kicsiket?
Nyitókép: Olvasói fotó