Homoszexuálisok reklámozzák a Sziget Fesztivált
Így kiskorúak is olyan tartalomhoz férhetnek hozzá, amely befolyásolja lelki és szexuális fejlődésüket.
Sztárfellépők és óriási érdeklődés jellemzi a harmincéves fesztivált, amely azonban az érzékenyítésből is alaposan kiveszi a részét.
Igazi sztárparádéval teszi magát vonzóvá a mostanra világhírűvé vált Sziget Fesztivál: csütörtökön startoló parádé idei fellépői között olyan húzónevek vannak, mint Billie Eilish, David Guetta, a már a nyitónapon nagyszínpadra lépő Florence + the Machine, vagy épp az Imagine Dragons. A fesztivál igazi nemzetközi sztárparádét ígér: a hazai előadók mellett (közel sem a teljesség igényével) érkeznek fellépők a környező országokból, az Egyesült Államokból, Kanadából, Nagy-Britanniából, Dél-Afrikából, Japánból, Kínából, de még Guineából, Malawiból, vagy éppen Trinidad és Tobagoról is.
Az összművészeti fesztivál persze nem csak a zenéről szól: az érdeklődőket várja az Élőkép Színház nyolcszögletű labirintusa, a színházi és táncprodukciókat befogadó Theatre-and-Dance Field, a Cirque du Sziget cirkuszművészeti produkciói, bemutatkoznak designer-művészek, nyit a poptörténeti kiállítás és persze lesz idén is civil falu. Kiállítások, installációk és performanszok, utcaszínházak váltják egymást a kulturális kínálatban.
Az Óbudai-szigetre persze nem csak fellépők érkeznek a világ szinte minden pontjáról, de a bulizni vágyó (jellemzően fiatalok) is.
Az elmúlt harminc évben, ahogy nőtt a fesztivál, úgy terjedt a híre is, ma pedig már azon sem szabad meglepődni, ha a tömegben olyanokkal futunk össze, akik nyolc-tízórás repülőutat vállaltak azért, hogy megmerítkezzenek az „Island of Freedom” nyújtotta élményben.
De a Sziget egy kicsit másról is szól. Már a programfüzet köszöntőjének hátterében felsejlik a „Love is love” mottó, Karácsony Gergely főpolgármester pedig szükségesnek látta köszöntőjét azzal nyitni, hogy „Budapest sokszínű, nyitott és befogadó város”. Arról pedig a Mandiner is hírt adott, hogy a fesztivál marketingesei fontosnak látták azonos nemű párok csókjeleneteivel népszerűsíteni a rendezvényt. A híres-hírhedt Magic Mirror Sátor most is lelkesen promótál mindent, ami kicsit is az LMBTQ- és gendertematika. Ennek keretében
a Szigeten lesznek drag show-k is, valamint bemutatkozik az Amsterdam Rainbow Dress is,
utóbbi nem jelent mást, mint hogy holland tervezők hatalmas szoknyát varrtak azon országok zászlóiból, amelyek értelmezésük szerint LMBTQ-ellenesek, ha pedig változtatnak álláspontjukon, a helyükön szivárványzászló jelenik meg. Sokatmondó, hogy az egyik drag show-t már előre úgy reklámozzák, hogy „Britney és Whitney (...), a drag dívák kihozzák belőled az ördögöt is”. Lesz itt bizony transzvarieté, de a beszédes nevű Tolerance Project is hasonló eszméket népszerűsít: ennek keretében gyakorlatilag nemzetközi plakátkiállítás érzékenyíti a látogatókat.
Ezt is ajánljuk a témában
Így kiskorúak is olyan tartalomhoz férhetnek hozzá, amely befolyásolja lelki és szexuális fejlődésüket.
Szerettünk volna lehetőséget biztosítani a Sziget Fesztiválnak is, hogy kifejtsék álláspontjukat ez ügyben. Még szerdán délelőtt elküldtük kérdéseinket a Sziget Iroda sajtóosztályának a fesztivál honlapján feltüntetett elérhetőségre. Arra voltunk kíváncsiak, miért tartották fontosnak ezen mozzanatok megjelenítését a Szigetet felvezető marketingkampány keretében, illetve volt-e mögöttes (társadalom)politikai szándékuk, amikor a kisfilmeket elkészítették. Rákérdeztünk arra is, várható-e további hasonló elem a 2023-as Sziget Fesztivál kampányában.
Kérdéseinkre azonban egészen csütörtök estig nem kaptunk választ – a Sziget szervezői nem tartották fontosnak, hogy a kezdés pillanatára tisztázzák álláspontjukat.
Hasonlóképpen jártunk a közelmúltban a McDonald's-cal is. A gyorsétteremlánc újabban kisgyerekeknek készített érzékenyítő füzetet ad népszerű gyermekmenüje mellé, amelyben visszás módon például abortuszlobbistát ajánlanak kislányok figyelmébe. A woke-vizekre tévedő cég magyarországi marketingképviseletétől azonban bő egy hétig hiába vártunk választ kérdéseinkre – sőt, azóta sem válaszoltak hivatalos megkeresésünkre.
Ezt is ajánljuk a témában
Kisgyerekeknek reklámoznak abortusztámogató aktivistát, amerikai belvitákat importálva. A sajtót azonban ignorálták.
Nyitókép: YouTube