Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
A Soros-birodalmat öröklő Alex új iránymutatást fogalmazott meg szakértői segítségével az amerikai baloldal megadonorjainak.
Szánthó Miklós, az Alapjogokért Központ főigazgatója és Kobza Miklós, kreatív vezető írása a Mandiner hetilapban.
A médiavásárlásra ösztönző tanulmányukban arra hívják fel a figyelmet, hogy a baloldali üzenetközvetítés sikeréért még több helyi tévét, portált, beszélgetős rádiót kell a demokraták nagyvállalkozóinak felvásárolniuk, és több influenszert szükséges fizetniük. A vásárlásra azért van szükség – indokolnak a hazai szakértőik nyelvén –, mert az USA tele van „hírsivatagokkal”, azaz olyan területekkel, ahol az embereket nem érik el a progresszív üzenetek.
Az amerikai fősodratú média jelenleg is balra húz. A The New York Times, a The Washington Post, a The Wall Street Journal vagy a kábeltelevíziók, mint a CNN, az MSNBC vagy az NBC, nap mint nap közlik a liberális kánon felkapott ügyeit. Mindezeken túl ma Sorosék rendelkeznek a legerősebb, a mainstream sajtót befolyásolni képes médiahálózattal, amely hűen teríti aktuális agendájukat, legyen szó a migrációs krízisről Európában és Amerikában vagy éppen az orosz–ukrán háborúról.
Ennek veszélye nem csupán a baloldal üzeneteinek hegemón terjesztésében áll, hanem abban, hogy a globális médiában Soros György és Soros Alex cinkostársává szegődik az újságíróknak, akik nem a közpolitikát felhatalmazás nélkül befolyásoló aktorokat, hanem jóakaratú mecénást, filantrópot láttatnak velünk, és akiket ezért fedeznek és védenek.