Beleszállt az MCC kutatójába a Háttér Társaság – tippelhet, mi volt a téma
A civil szervezet úgy véli nem igaz, hogy az EU tagállami hatásköröket kíván elvonni Magyarországtól, és ezzel korlátozni kívánja a kormány mozgásterét.
Hogyan képzik a jövő vezetőit az MCC-ben, milyen nemzetközi nevek adnak elő az ambiciózus fiatalságnak? Még lehet jelentkezni az MCC Vezetőképző kurzusára!
Április 30-ig várja a jelentkezőket idén ősszel induló egyéves intenzív képzésére a Mathias Corvinus Collegium (MCC) Vezetőképző Akadémiája. Az egyedülálló képzés olyan 28 év alatti motivált, friss diplomás vagy végzős hallgatóknak szól, akik folyékony angol nyelvtudással, valamint legfeljebb hároméves munkatapasztalattal rendelkeznek.
A már több mint 7 ezer hallgatóval rendelkező MCC a diploma megszerzését követően is kínál képzéseket a fiataloknak, például a Vezetőképző Akadémia keretében. Ez az MCC képzési struktúrájának záró eleme, amely pályakezdő, vezetői ambíciókkal rendelkező diplomás fiataloknak nyújt egyedi, máshol nem elérhető térítésmentes képzést.
Lapunk megkereste a képzés kapcsán Túri Pétert, az MCC Vezetőképző Akadémia programigazgatóját, aki a programot „gyorsítópályának” nevezte a friss diplomások számára. Az akadémia vezetője szerint a vezetőképző kurzus olyan, tartalmi és módszertani tekintetben is gazdag, számos képzési elemet tartalmazó program, amely felkészíti a hallgatókat a vezetői lét tanulható részére.
„Nem klasszikus tantárgyakat tanítunk, hanem olyan általánosabb érvényű témákat, amelyek mindenféle szervezetnél hasznosak,
többek között döntésképesség, stratégiai szemlélet, innováció és kreativitás, vagy változásmenedzsment. Ezek időtálló és fontos témák” – magyarázza az oktató.
A vezetőképzőn egyéves intenzív képzés zajlik, ami egész hetes elfoglaltságot jelent. Ez a szoros együttlétet csoportdinamikailag is fontos tapasztalat. Az egyénre szabott és csoportfókuszú képzési elemek arányban vannak. Párhuzamosan zajlanak a hagyományos kurzusok – tantermi keretek között, vendégprofesszorok, gyakorló szakemberek segítségével, sok jelentős nemzetközi névvel –, de vannak céges, szervezeti látogatások is. „Itt kis csoportban vállalatokhoz mennek el a hallgatók, egy hetet dolgoznak egy megadott témán, közben szakmai támogatást kapnak, végül egy tanácsadó jelentéssel mennek vissza a cégekhez, ami rendkívül gyakorlatias tapasztalatszerzés, jóval több, mint egy gyárlátogatás” – fejtette ki Túri.
A fentiek mellett zajlik az egyéni képességfejlesztés olyan területeken,
mint például az időgazdálkodás, delegálás, konfliktuskezelés, motiváció,
és számos más közismert vezetői témakör.
Az egyéves működésre egyéni és csoportos coaching keretében reflektálnak felkészült szakemberek. „Ez egy komplex képzés, ami olyan szempontból is érdekes, hogy a hallgatóknak még nincs vezetői tapasztalatuk, mégis vezetésről beszélnek és tanulnak, az átadható ismereteket megkapják, olyan tapasztalatokat szereznek, amelyek ebben az intenzitásban egyedülállók. Így pályatársaiknál hamarabb lehetnek felkészült vezetők, jórészt ennek a képzésnek köszönhetően” – szögezte le az akadémia vezetője.
Túrit arról is megkérdeztük, kik oktatják a hallgatókat. „A fent említett vendégelőadók és professzorok mellett számos ún. leadership klub-beszélgetést szervezünk, ahol inspiráló vezetőket, vállalatvezetőket, sportolókat, közéleti személyeket, politikusokat, művészeket hívunk meg. Indirekt módon kapnak inspirációt, útravalót a hallgatónk vezetőktől, szűk körben. Sok tanulmányúton is részt vesznek a Kárpát-medence valamennyi régiójában, de van út Brüsszelbe, az USA-ba, Szingapúrba, Dél-Afrikába is, tehát más látásmódok, kultúrák megismerésére is alkalmas a program”.
A vezetőképző honlapja szerint olyan nemzetközi szakértők is oktatják a hallgatókat, mint Mark Khater, Vlad Vaiman, David Venter, Ulrich Hemel, vagy a kanadai-magyar Csepregi Gábor.
Fotó: Pixabay