Szüleim első generációs amerikaiak voltak, és én is egyszerre élek amerikaiként és kanadaiként – a lányaimnak kettős állampolgárságuk van. Kutatásaim és a saját tapasztalatom alapján úgy gondolom, hogy ami után a legtöbb kreatív személyiség vágyódik, az nem a szoros kisközösségek világa, ahol mindenki tud mindenki ügyeiről, és ahol a családod évszázados gyökerekkel rendelkezik, hanem olyan helyek, ahol kvázi névtelenül élhet, mármint úgy, hogy megvan a szabadsága, hogy újraalkossa magát. Ezért van az, hogy
sok kreatív a kisebb településekről a nagyvárosokba költözik
– mert szeretnék, hogy lehetőségük legyen kigondolni új dolgokat. Nem azt mondom, hogy az embereknek nem kellene szoros kapcsolatot ápolniuk a barátaikkal és a családjukkal – ez magányos és lapos életet jelentene –, de nem hiszek a „vér és anyaföld” elképzelésében. A kreatívok nem gyökértelenek, de gyakran nyugtalanok.
Az ön „kreatív osztálya” nem hontalan, globalista elit, amit felül próbálja írni a helyi különbségeket és egy globalista neoliberális megközelítéssel áll a dolgokhoz?
Nem. Először is: ez nem az „én” kreatív osztályom. A kifejezés nem normatív; ez egy gazdasági kategória, ami azokat takarja, akik a pénzügytől a balettig mindenféle olyan hivatásban dolgoznak, ami azáltal teremt gazdasági értéket, hogy értelmes, új formákat teremtenek. Másodszor: míg a legtöbb kreatív az elithez tartozik az iskolázottsága, képességei és anyagi lehetőségei alapján, ők nem azonosak a kapitalista osztállyal. Amit hangsúlyozni szeretnék, az az, hogy