Így vágja maga alatt a fát az Európai Unió, most éppen a légi közlekedésben
Az Oroszországot sújtó szankciók miatt az orosz repterek bezártak az európai légitársaságok előtt, így az Európa és Kína közötti légi forgalom a kínaiak kezébe került.
A Ryanairhez több tucatnyi, utazókat ért sérelem kapcsolódik hazánkban.
Amíg a Ryanair légitársaság ügyében a kormányhivatal folytatja a vizsgálatot, addig az elmúlt években tapasztalt utaspanaszok nagy száma miatt a fogyasztóvédelemért felelős miniszter a társasággal szemben soron kívüli témavizsgálatot rendel el – olvasható a Magyar Nemzet cikkében.
A cikkből kiderül, hogy az igazságügyi tárca megerősítette, hogy a kormány elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja a légitársaság által követett gyakorlatot. Mint jelezték,
hanem például a korábbi időkben járattörléssel, nem megfelelő tájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban is.
„Az a hangnem, amit a Ryanair vezetése ütött meg a magyar kormánnyal szemben, a panaszok alapján általánosan előfordul az utazóközönséggel szemben is, ami megengedhetetlen. A Ryanair bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak” – szögezték le. A minisztérium szerint a panaszok száma és súlya hatékony kivizsgálást és fellépést igényel a jövőbeli jogsértések megelőzése érdekében, főként, hogy a járvány után megnövekedett utazási kedv visszaélésekre adhat lehetőséget a légitársaságoknak
Csekély internetes kutatásból bárki számára világossá válik, hogy
amelyek egyebek mellett a járatkésések esetén elvárt tájékoztatás vagy ellátás hiányáról, a kifizetett szolgáltatások vagy jogos kártérítések elmaradásáról, rejtett költségek felszámításáról, a poggyászok elkeveredéséről, illetve megtévesztésről, kiszolgáltatottságról szólnak.
Nyitókép: AFP