Óriási mennyiségű uniós forrás jöhet hazánkba
Révész Máriusz előadásában kifejtette: a kormány a múlt héten elfogadta a víziturisztikai stratégiát, amelynek részleteit egy színes tájékoztató anyagban október végén teszik majd közzé.
Harmincöt borászat összefogásával fejleszti a térség turizmusát a Szekszárd Borvidék Nonprofit Kft.
A Szekszárdi borvidéken már hagyománynak számít a borászok együttműködése a térség szakmai presztízsének további növelése, a borkultúra fejlesztése és népszerűsítése érdekében. Most 35 helyi borászat összefogásával – a Szekszárd Borvidék Nonprofit Kft. égisze alatt – elkészült az a telefonos applikáció is, amelyen keresztül elérhető a tájegység borturizmusához kapcsolódó összes információ. Az appot, valamint a kft. megújult web-, Facebook- és Instagram-oldalát sajtótájékoztatón mutatták be.
Vesztergombi Csaba, a Vesztergombi Pincészet tulajdonosa, a Szekszárd Borvidék Kft. felügyelőbizottságának elnöke a 2500 hektár összterületű borvidék értékeire, lehetőségeire és kiváló eredményeire hívta fel a figyelmet, kiemelve, hogy a legsokszínűbb kínálatot nyújtják, hiszen a könnyű fehérektől a rozékon át a hagyományos testes vörösborokig minden megtalálható a Szekszárdi borvidék pincéiben. Szólt arról is, hogy a szekszárdi borászok ötször nyerték el „Az év borásza” kitüntető címet, ezzel rekordtartók a hazai borvidékek között. A sajtótájékoztató résztvevőivel megosztotta az a friss hírt is, hogy Berlinben a 2022-es Wine Trophy versenyen két szekszárdi bor kapta a Grand Gold díjat: a Schieber Patina Cabernet Franc és a Vesztergombi Alpha. Mint megjegyezte, magyar vörösborok először részesültek ebben az elismerésben.
Már felkerültek az applikációra azok a közelgő események, rendezvények is, amelyekről Herrné Szabadi Judit, a Szekszárd Borvidék Nonprofit Kft. ügyvezetője beszélt. Külön kiemelte jellegzetes „műfajukat”, a különleges túrákat, amelyeket évente három alkalommal tartanak meg, és a borvidék egy-egy ikonikus borához, a kadarkához, a kékfrankoshoz és a bikavérhez kapcsolódnak.
Csuhai Viktória, a KNK PR&Média digitális üzletágának vezetője arról beszélt, hogyan szolgálja a borvidék digitális kommunikációját a megújult a web-, Facebook- és Instagram-oldal, valamint milyen előrelépést jelent a telefonos applikáció létrehozása és működtetése. Nem titkolt célja, hogy a borkóstolások mellett a kapcsolódó turisztikai élményszerzési lehetőségekre is felhívja a figyelmet. A térség borászatához kapcsolódó minden információ, valamint az aktuális a turisztikai hírek is elérhetők az alkalmazás által, szekszárdi látogatásra csábítva a felhasználókat. Útvonaltervező is segíti a tájékozódást, támogatva a borászatok közötti közlekedést is.