Egymilliárd dollárt kér Egyiptom, hogy elhagyhassa az Ever Given a szuezi csatornát

2021. április 13. 16:50

Nem engedik útjára az Ever Givent a Szuezi-csatornából, amíg nem rendezik a kártérítést.

2021. április 13. 16:50
null

Nem engedi elhajózni a Szuezi-csatorna Hatóság az Ever Given konténerszállító hajót, amely hat napig eltorlaszolta a csatornát, amíg le nem zárulnak a tárgyalások az incidens miatt követelt kártérítésről – közölte kedden a hajót üzemeltető Soei Kiszen japán cég. A 400 méter hosszú, több mint 200 ezer tonnás Ever Given március 23-án erős szélben átlósan beszorult a csatorna egyik szűk, déli szakaszában, aminek következtében teljesen leállt a forgalom az Európa és Ázsia közötti legrövidebb hajózási útvonalon.    

A március 29-én kiszabadított hajót a Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) vizsgálatának idejére egy tóra vontatták, amely a csatorna két szegmensét választja el.    

Sinohara Jumi, a Soei Kiszen cégvezető helyettese megerősítette, hogy az SCA kárrendezést kért, de részletekre nem tért ki. Az SCA névtelenséget kérő egyik tisztségviselője pedig közölte, hogy a hajót bírósági határozat alapján nem engedik elhajózni.    

Oszama Rabi, az SCA elnöke korábban közölte, hogy a hatóságok peren kívüli kártérítés kialkudásán fáradoznak az Ever Given japán tulajdonosaival. Az SCA elnöke akkor elmondta, hogy több mint egymilliárd dollár kompenzációt várnak, s nem engedik el a hajót, amennyiben a kérdés rendezése jogi útra terelődne. Mint mondta, ez az összeg magában foglalja a mentési művelet költségeit, illetve a forgalom leállásából eredő bevételkiesést és költségeket.    

Rabi vasárnap este az On TV egyiptomi kereskedelmi televízió műsorában arról beszélt, hogy az egymilliárd dolláros kártérítés előzetes becslés, a végösszeg lehet ennél kicsivel több, vagy kevesebb is.

(MTI)

Fotó: MTI/AP/ Szuezi-csatorna Hatóság

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vakfolt
2021. április 14. 11:01
"Mint mondta, ez az összeg magában foglalja a mentési művelet költségeit, illetve a forgalom leállásából eredő bevételkiesést és költségeket." Bevételkiesést téríteni? És hogyan bizonyítod mennyi lehetett volna? Hagyjuk ezt, durva túlzás. Mindenkinek van Vis Major alapja ilyen nem várt esetekre, majd biztos le tudják verni szerencsétlen cégen az összeget.. persze.
vastaps
2021. április 13. 23:05
...kapnak 8 kontener ' adidasz cipot. (made in kina)
Palepoli
2021. április 13. 20:31
2020-ban Egyiptom bevétele 5,6 milliárd dollár volt a csatornából. Ehhez képest ez a kártérítés esztelen nagy összeg. Volt valamekkora bevételkiesés, valamekkora költség a mentéssel, ami legalább egy nagyságrenddel kisebb volt ennél, és az elmaradt forgalom miatt költségcsökkenés is volt. Majd meglátjuk mi lesz. Az meg amúgy is biztos, hogy ekkora likviditása nincs egy évi 3 milliárdos árbevételű (nem nyereségű, hanem árbevételű) cégnek, tehát ha akarják, ha nem, nem képesek kifizetni. Egypt’s revenues from the Suez Canal in 2020 declined 3% to $5.61 billion compared to 2019, the canal authority said in a statement on Sunday. Transit fees for all types of ships would remain unchanged in 2021 and would include reductions and incentives offered in 2020, Canal Authority Chairman Osama Rabie said.
MZperXXL
2021. április 13. 19:31
Ez a hajó és rakomány túszul ejtés azért kreténség. Kitilthatnák az Evergreen hajókat a csatornából, ameddig nem fizetnek, de túszul ejteni... A hajótársaság bizonyára visszaperel, de kérdés, mivel tudja hasonlóan sakkban tartani Egyiptomot. Küldenek egy leselejtezés előtti másik hajót kőszállítmánnyal, amelyik szintén keresztbe áll (véletlenül), ha azon izgul a kormányosa, hogy a társhajójuk fogságban ...?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!