Az Obama–Biden–Harris külpolitika egy személyiségzavaros külpolitika
Soha nem tudni, hogy aki a vonalon van Washingtonból, az most Dr. Jeckyl vagy Mr. Hyde.
Maryland államban új törvényt fogadtak el, amelynek értelmében akár tízszázalékos adót is kivethetnek a digitális reklámokra.
A reklámok után befizetendő adó mértékét többkulcsos rendszerben alkották meg a Gizmodo szerint, ezáltal azok a cégek fognak a legtöbbet fizetni, amelyeknek a legnagyobb a bevétele. Akinek például 100 millió és 1 milliárd dollárt közé esik a bevétele, az 2,5 százalékos reklámadót fizet, de akié meghaladja a 15 milliárd dollárt, az már 10 százalékot.
Bill Ferguson, a tagállami szenátus elnöke szerint a döntés után a techcégek csak „korrekt mértékű” adót fognak befizetni a bevételeik után. Kiemelte: a koronavírus-járvány ezeknek a cégeknek a bevételét csak növelte, más vállalkozásokkal ellentétben, így nem fog nekik nagy nehézséget teremteni az összeg előteremtése.
Maryland mellett más tagállamokban is felmerült már, hogy olyan törvényt hoznak, amely megadóztatná a techóriásokat, ez eddig Connecticut és Indiana államokban merült fel.
Nyitókép: Sefa Karacan / Anadolu Agency / AFP