Erre sok budapesti várt: indul a BKK-rendészet – mutatjuk a részleteket!
Az is kiderült, hány emberrel tartanak majd rendet a budapesti közösségi közlekedésben.
Aláírták a Mol Bubi megújításáról és üzemeltetéséről szóló a szerződést a BKK és a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. vezetői.
A BKK az MTI-hez eljuttatott közleményében emlékeztetett: szeptemberben írtak ki nyílt közbeszerzést a fővárosi közbringarendszer fejlesztésére, üzemeltetésére, és a tenderen novemberben a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. ajánlatát hirdették ki nyertesnek. Mivel az eredménnyel kapcsolatban nem érkezett kifogás a pályázóktól, a törvényeknek megfelelően szerdán Fendrik László, a Budapesti Közlekedési Központ megbízott vezérigazgatója és Klimon Péter, a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. vezérigazgatója aláírta az öt évre szóló szerződést – tudatták.
A közleményben idézték Fendrik Lászlót, aki azt mondta: hat év után elérkezett az ideje, hogy alapjaiban újuljon meg a Mol Bubi. Mivel az elmúlt időszakban jelentősen megváltoztak a felhasználói igények és szokások, valamint a technológiai lehetőségek, hatékonyabbá és korszerűbbé kell tenni a közbringarendszer működését.
A BKK tájékoztatása szerint az öt évre szóló szerződés tartalmazza 1200, egyenként 21,4 kilogrammos, fújt gumikkal felszerelt kerékpár beszerzését, 158 gyűjtőállomás üzemeltetését, illetve az új gyűjtőállomások tervezését, engedélyeztetését, a gyűjtőállomások áthelyezését, új központi szoftveres háttérrendszer kiépítését, valamint egy új, felhasználóbarát mobilapplikáció fejlesztését.Várhatóan jövő tavasszal már modernebb, fenntartható Mol Bubi-rendszert használhatnak a fővárosban közlekedők – írta közleményében a BKK.
(MTI)