Durva visszaesés várható a magyar légiközlekedésben

2020. szeptember 20. 13:29

Több mint kilencven százalékkal csökkent az utasforgalom szeptember első két hetében a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az előző év azonos időszakához képest, ezért az őszi és a téli hónapokban is ehhez hasonló, 80-90 százalék közötti forgalomcsökkenést várnak; ahogy Valentínyi Katalin, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója az M1 aktuális csatornán vasárnap elmondta.

2020. szeptember 20. 13:29

Hozzátette: az óvintézkedések március óta folyamatosak a reptéren az utasok biztonsága érdekében, akik fegyelmezetten reagálnak a szigorításokra. Szombaton 22 járat indult, vasárnap 28 száll fel Budapestről, ami a tavalyi forgalom 3-5 százaléka. Eközben a teherforgalom stabil, az áruforgalom európai és nemzetközi összehasonlításban is jól teljesít.

A szeptemberben bejelentett utazási szigorítások miatt a légitársaságok újratervezték a menetrendet, a következő hetekben további járattörléseket várnak - közölte. Október-novemberre már csökkentett kapacitásokat jelentettek be a járatokat üzemeltető társaságok a kereslet hirtelen visszaesése miatt, ezért a téli hónapokban is 80-90 százalék közötti forgalomvisszaesésre számítanak; jelezte.

(MTI)
 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
KannibálTatárÚr
2020. szeptember 20. 19:52
Arepülőtársaságok nem állítanak elő semmi értéket. Az a pénz, amit azelőtt utazásra költöttek, megmarad. Lehet belőle vásárolni, befektetni, tehát életszinvonalat emelni. A nem repülőknek is haszon, mert több marad más területekre. Repülni csak akkor érdemes, ha szükséges. A turistajáratok csak a környezetet szennyezik. Csodálatos: A környezetvédők az egyik legnagyobb környezetszennyzőt soha sem kritizálták. Vajjon miért nem? Csak nam kapnak tőlük pénzt a működésükre? Egyszer olvastam: Egyetlen útra a repülőgép egy ülőhelyre 500 liter karozint fogyaszt. Ha nem minden ülőhely foglalt, az egy személyre eső fogyasztás ettől arányosan több.
Akitlosz
2020. szeptember 20. 16:32
Magyarország annyira picike, hogy nincsen szükség magyar légi közlekedésre. Még fel sem szállt a gép, de már le kellett volna szállnia. A nemzetközi légi közlekedés ugyan nem magyar légi közlekedés.
Csigorin
2020. szeptember 20. 15:38
ne is ropkodjon most a nep sehova
matykox
2020. szeptember 20. 14:45
Na srácok, ki akar olcsón repteret venni? Milyen szép is lesz, amikor az EU engedélyezi, sőt, javasolja majd a légitársaságok állami támogatását ... a szabad vereseny, a piac meg az "izékek szabad áramlása" jegyében.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!