Sem gazdaságilag, sem jogilag, sem pedig morálisan nem támogatható a parkolóórák beszerzése a Momentum szerint – írta meg a 444.hu.
Zugló kibővíti a 2017-ben kiépített fizetős parkolási rendszerét, 400 millió forintért vásárolt 76 új parkolóautomatát, amiket darabonként havi 40000 forintért üzemeltet majd egy parkolási magáncég – közölte a 444.hu.
Novemberben már vihart kavart ugyanez a közbeszerzés, akkor a kirobbanó botrány hatására elhalasztották a tender lezárását, amit most a kerület újra elővett, és végül a testület többségének támogatásával átment a javaslat. Horváth Csaba akkor úgy fogalmazott, hogy: „A zuglói parkolási szerződés erkölcsileg aggályos, de szakmailag jó.”
A zuglói parkolás az önkormányzati kampány egyik slágertémája volt. Karácsony Gergely akkor úgy nyilatkozott, hogy a Fidesz és az MSZP háttéralkut kötött, így sétált bele az önkormányzat a slamasztikába. A választás után az tűnt logikusnak, hogy Horváth Csabáék megpróbálják messziről elkerülni a budapesti parkolás jól ismert csapdáit. De nem így lett.
A vita lényegében arról szól, hogy Zuglóban milyen legyen a parkolási rendszer, olyan, mint az elmúlt 25 évben volt Budapesten: tehát ugyanazzal a technológiával, ugyanazok a szereplők szedjék be a pénzt, akik az elmúlt évtizedekben, vagy itt az ideje a változásnak. Horváth Csaba és a testület most úgy döntött, hogy minden marad a régiben. A polgármester azt mondja, hogy kényszerpályán mozognak, ezt a rendszert építették ki az elődei, erről az útról már nem lehet letérni. Ők csak a már meglévő szisztémát bővítik.
A helyzet a novemberi csörte óta annyiban változott, hogy most a parkolásért felelős alpolgármester, a momentumos Rózsa András, aki a képviselők közül elvileg a leginkább képben van a témában, megváltoztatta korábbi álláspontját, és nem támogatja a beruházást. Ezt írja: „Összefoglalva tehát sem gazdaságilag, sem jogilag ,sem pedig morálisan nem látjuk sem szükségesnek, sem pedig támogathatónak parkolóórák beszerzését a C-Ware Kft.-től. Emellett javasoljuk, hogy a kerület álljon át a 250 méteres parkolóórák közti távolság alkalmazására a már meglévő és a jövőben kialakítandó fizetőparkoló övezetekben.”
(444.hu)
(Fotó: MTI)