Sok volt a panasz, bekeményít az ételfutároknál a Nemzetgazdasági Minisztérium
Szigorú ellenőrzést kapnak a cégek.
Természetesen tudom, hogy pilátusi óvatossággal, apróbetűs megjegyzésekkel tisztára mossák kezeiket. Csak hát az árfolyam ugye élénken változik, Krisztus meg haldoklik a kereszten.
„Kedves Telekom!
Már írtam Önöknek egy levelet, most akkor folytatom. Nem vagyok otthon még három hónapig, és nem szeretném felhúzni magam a vásárlói panaszkezelésükön, de valami egészen arcpirító, ahogyan viselkednek. Nagyon-nagyon megbántam, hogy Önöket választottam, de ne féljenek már nem maradok sokáig az ügyfelük, és pontot tehetünk ennek a korántsem gyümölcsöző kapcsolatnak a végére. Mivel az ingerültségem miatt talán nem voltam teljesen érthető az előző levelemben, így pontokba szedem a problémámat, talán így egyértelműbb a helyzet, az ingerültségem miatt pedig szíves elnézésüket kérem!
1. Korábban lemondtam a mobiltelefonomhoz tartozó készülékbiztosítási díjat, mivel az Új-Zélandon tartózkodásom alatt lejár a készülék előfizetési ideje, s mivel az már az első napoktól kezdve nem használható 100%-os mértékben, (ezt hiába bizonyítottam Önöknek HIVATALOS márkaüzletükben, elküldtek a Sonyhoz, aki természetesen nem volt hajlandó foglalkozni az ügyemmel, illetve az átlagos egy-másfél hónapos kivizsgálási idő alatt nem nyújt cseretelefont. Milyen ironikus, hogy ez a telefon is egy rossz telefon cseréje végett kaptam... "Telekom minőség") gondoltam megspórolok magamnak havi másfél ezer forint körüli összeget. Igen ám, de Önök úgy gondolták ez teljes mértékben szembemegy a kezdeti szerződéssel, és ezért a korábbi 5400 Ft körüli összegről muszáj felmennie 8500 Ft-ra az aranytárskártyás kedvezményemnek, mert hát a mobiltelefon szolgáltatás díja ezzel nyilvánvalóan, és minden kétséget kizáróan összefügg. Hiába kérdeztem meg erről körültekintően, minden megváltozó körülményre rákérdezve a munkatársukat, ő hazug módon (sajnálom, de ez az igazság) azt közölte, hogy a havidíjam nem változik. (hallgassák vissza a rögzített hangfelvételt). Mikor ezt a havidíj emelkedést másnap realizáltam az internetes felületükön, azonnal felhívtam még egyszer az ügyfélszolgálatukat, ahol közölték, hogyne izguljak, mit ne izguljak, ne legyek ostoba, hiszen a havidíj marad ugyanannyi: kedvezményt biztosítunk és ez csak egy technikai részlet. Ostoba módon ezt elhittem, hiszen ahogy én sem hazudok az üzleti életben, Önökről is ezt feltételeztem.
A számláimat megnézve azonban feltűnt a mobilinternet szolgáltatás külön, kétszeri számlázása: mind az előző, mind a mostani számlámat tekintve. Ne nézzen már hülyének kérem, én sem nézem annak: "Díjcsomagba foglalt adatmennyiség: 1900,41 Ft", "Mobiltelefon szolgáltatás díja 5418,52 Ft" Még az ePack kedvezményt levonva sincs meg a korábbi 5300-5400Ft-os havidíj, ami elméletileg megilletne. Ráadásul tört hónapról beszélünk, mivel a kint létem alatt felfüggesztettem a mobiltelefon szolgáltatást. Hiába írja le, hogy nem számlázik kétszer: a next s aranytárskártyás szolgáltatásba BELETARTOZIK a mobilinternet, akár külön kell feltüntetniük a számlán a hatósági szabályozás megváltozása miatt, akár nem. Mivel az összeg meghaladja az előbbi szolgáltatási díjat, ez bizony kétszeres számlázásnak minősül. A szolgáltatásdíjam összege együttesen nem haladhatná meg a szerződéskötéskor említett összeget. Szerződés módosításra a szolgáltatás díjával kapcsolatban tudtommal nem került sor, illetve erről engem NEM TÁJÉKOZTATTAK. (Bocsánat hogy hosszan írok, tudom Ön is ember!) Amennyibe módosították a szerződésem, és erről nem tájékoztattak úgy a szerződés semmisnek minősül. Ezzel az üggyel most már a fogyasztóvédelemig is elmegyek. És kérem, hogy az ügyfélszolgálatukkal történt rögzített beszélgetések hanganyagát az ügyfélszolgálatos kolléga azonosítójával együtt kérem küldjék el!
2. A számla kétszeri befizetése. Megértettem, hogy a csoportos beszedési eljárásuk nagyjából egy 10 éves rendszert idéz, Magyarország fejlődik, csak kicsit lassabban. Ne aggódjanak többet nem olvasnak tőlem ilyen levelet, mert lemondtam a bankomnál a csoportos beszedési megbízásukat, ezentúl én fizetek bankkártyával, a határidő utolsó napján. Azonban a pénzem nem maximum 31 napon kerül visszafizetésre, mert ez esetben ismételten panasszal kell élnem a fogyasztóvédelemnél. Ahogy Önök jogosan számláznak ki nekem késedelmi díjat, úgy én is jogosult vagyok az illetéktelenül, akár ideiglenesen eltulajdonított pénzösszegem után járó kamatra. Ennek mindenkori összegét, illetve az adott esetre vonatkozó konkrét összegét Önökre bízom, nincs kedvem most alapkamatok után keresgélni. Ha szeretné a törvényi szabályozást is elküldhetem a következő levelemben. A problémám azonban nem ez, megtarthatják a késedelmi kamatot, jó szívvel, egy uzsorás vállalatnak szüksége van az apró fillérekre is, ez a pénz egyházának egyik alapparancsolata. Fél millió forintot kellett volna átutalnom, azonban Önök még egyszer leszedték a számlámról ezt az összeget. Az utalást így nem tudtam elvégezni.
Külön szomorú hogy devizaügyletre is sor került volna, azonban a tranzakció meghiúsult, ismételten az Önök jóvoltából. Természetesen tudom, hogy Pilátusi óvatossággal, apróbetűs megjegyzésekkel tisztára mossák kezeiket. Csak hát az árfolyam ugye élénken változik, Krisztus meg haldoklik a kereszten. De különösebben még ez az árfolyamváltozás sem érdekelne, ha nem másfél hétre elegendő pénzem lenne itt Új-Zélandon, de sajnos ennyi van, és ha 31 napig ülnek a pénzemen, akkor elég nagy slamasztikában leszek. Talán megérti, hogy másfél hét két és fél, három héttel kevesebb mint 31 nap. Mindenesetre ne essen kétségbe kérem, a jó magyar ember a jég hátán, kevés pénzből is megél. Hát igen, végül is ezt érdemli egy négyszeres aranytárskártyás, magenta 1-es ügyfél. (Kolléga, nevessen egy picit, mert már tényleg abszurd ahogy az ügyfelekkel bánnak!)
3. Erre valamiért érdemben nem kaptam reakciót. Szeretném lemondani a 30-328-4271-es mobiltelefon előfizetésem és szeretném feltöltőkártyásra váltani. Állítólag, valaki a nevemben meghosszabbította az előfizetést, azonban erre nem került sor, mivel én egyedüliként vagyok jogosult a nevemben történő előfizetések kezelésére, másnak erre engedélyt nem adtam. Se üzletükben, se telefonon senki nem hosszabbította meg ennek a szolgáltatásnak az előfizetését. Mégsem tudom lemondani, mert egyik üzletükben sem engedélyezik ezt hűségidőre hivatkozva, amely (a kezdeti szerződéshez képest) már régen lejárt. Kinek írhatnék immáron negyedszerre, a sokadik személyes üzletben történt megkeresés után, hogy ezt az előfizetést le szeretném mondani? Talán mondanom sem kell, hiszen már leesett, hogy jogi ügyekben sajnálatos módon elég járatos vagyok, hogy a fogyasztóvédelem az ilyen jellegű ügyekkel is foglalkozik, így az általuk szerződéshosszabbításnak tekintett telefonbeszélgetés rögzített hanganyagát szeretném kikérni Önöktől mint bizonyítékot, mivel szükségem lenne rá.
Annyira jó lenne, ha érdekelné Önöket az ügyfelük pénztárcáján kívül a problémája is. Kedves ügyintéző, nekem ma van a szülinapom, Önnek legyen szép napja, ne vegye személyeskedésnek az ittenieket, mindenesetre megjegyezném, hogy sajnos egy nagyon rossz vállalatnál dolgozik. Ezt tiszta szívemből sajnálom, sajnos már én is dolgoztam rossz vállalatnál, de volt merszem kilépni. Ne aggódjon, nekem gyönyörű napom lesz, és hiszem, hogy minden problémám megoldódik majd.
Üdvözlettel,
Pálfi Lóránt”