A történet az 1880-as években játszódik, középpontjában a 11 éves Félicie-vel, aki egy brétagne-i árvaházban nevelkedik, és híres táncosnő szeretne lenni. Barátja, Victor segítségével Párizsba szökik, és csellel sikerül bejutnia az Opera balettiskolájába (az egyik legnagyobb presztízsű ilyen intézménybe), ahol képzetlenségével és szegénységével is kilóg a sorból, de mindent megtesz azért, hogy ledolgozza a hátrányát. Ráadásul van még egy dolog, ami mindenkitől megkülönbözteti: az élete a tánc. Ezek alapján a Balerina történetét sokszor az ikonikus táncosfilmhez, a Billy Elliothoz hasonlítják – írja az Origo.
A film különlegessége nem is a történetben, hanem az animált táncos részekben rejlik, amelyek tényleg jelentős szerepet kapnak a Baleriná-ban. Ezek megalkotásához a Párizsi Opera két csillagának, Aurélie Dupont-nak és Jérémie Bélingard-nak a mozgását használták fel. Dupont, aki táncosként tavaly vonult vissza a színpadtól, azóta pedig az intézmény balettigazgatója, a táncjelenetek koreográfusa is volt egyben.
A táncos részek így nemcsak a laikusok számára lehetnek tetszetősek, hanem a balettban járatosak is elégedettek lehetnek velük. Összességében hitelesnek tekinthető a táncosok mozgásának ábrázolása, ugyanakkor bármennyire elhivatott és tehetséges is a főszereplő kislány, a filmben ábrázoltnál összehasonlíthatatlanul több idő kell ahhoz, hogy valaki akár a töredékét elsajátítsa annak, amit ő a balettiskolába becsatlakozva megtanul. Ráadásul a Párizsi Operában való táncoláshoz még a tehetség, az elhivatottság és hosszú évek kitartó munkája sem feltétlenül elég. Félicie kalandos Párizsba szökése az árvaházból életszerűbb, mint az, hogy az Opera színpadán találja magát.

Forrás: Fórum Hungary – Nem könnyű balerinává válni
Ezt az irrealitást viszont vállalták az alkotók: a film alapvető üzenete az, hogy merjünk nagyot álmodni, és tegyünk meg mindent azért, hogy ez teljesüljön, még ha ez szinte lehetetlennek tűnik is. A balettal kapcsolatban pedig többször is hangsúlyozzák az egyes szereplők, hogy a tökéletes technikánál fontosabb, hogy valaki szívből táncoljon. Félicie szerencséje is ez: hiába vannak nála felkészültebb jelöltek a vágyott szerepre, ő egész életében balerina akart lenni, és már akkor is táncolt, amikor még senki sem tanította rá. Ráadásul keményen megdolgozik a sikerért: ha kell, ötkor ébred, hogy még táncóra előtt gyakorolhasson, és addig ismétli a kegyetlennek tűnő gyakorlatokat, amíg szükséges.