Hiszel a varázslatban?
Hiszel az igazi varázslatban? Abban, amelyik nem a külsőségekben lakozik, hanem a szívekben? A Fővárosi Nagycirkusz karácsonyi műsora erre a kérdésre próbál látványos választ adni, inkább több, mint kevesebb sikerrel.
Belga kutatók vizsgálata kimutatta, hogy a tanulók iskola teljesítménye csökken, ha szennyezett környezetben élnek.
Három belga kutató az észak-belgiumi Zonhoven, Tirlemont és Hasselt városok három általános iskolájában vizsgálta a levegőminőség és a diákok tanulmányi teljesítménye közötti kapcsolatot. Az eredmények azt mutatták, hogy a tanulók iskolai teljesítménye csökken, ha szennyezett környezetben élnek.
„A levegőszennyezettség mértéke csaknem ugyanolyan nagy hatással van a diákokra, mint a szüleik iskolai végzettsége” – mondta Tim Nawrot, a Hasselti Egyetem járványtannal és közegészségüggyel foglalkozó professzora.
„A légszennyezettség tagadhatatlanul hatással van a kognitív teljesítményre. Figyelembe véve, hogy Flandriában hatalmas a forgalom, sürgősen megoldást kell találni erre a problémára” – tette hozzá a szakember.
Flamand szakemberek egy másik tanulmánya ugyancsak összefüggést mutatott ki az alapvető környezeti tényezők és a diákok tanulási, valamint emlékezőképessége között. A levegőszennyezettség bizonyítottan hatással van a koncentrációképességre is.
(MTI)