A légszennyezettség negatívan hat az iskolai teljesítményre is

2017. január 10. 21:42

Belga kutatók vizsgálata kimutatta, hogy a tanulók iskola teljesítménye csökken, ha szennyezett környezetben élnek.

2017. január 10. 21:42

Három belga kutató az észak-belgiumi Zonhoven, Tirlemont és Hasselt városok három általános iskolájában vizsgálta a levegőminőség és a diákok tanulmányi teljesítménye közötti kapcsolatot. Az eredmények azt mutatták, hogy a tanulók iskolai teljesítménye csökken, ha szennyezett környezetben élnek.

„A levegőszennyezettség mértéke csaknem ugyanolyan nagy hatással van a diákokra, mint a szüleik iskolai végzettsége” – mondta Tim Nawrot, a Hasselti Egyetem járványtannal és közegészségüggyel foglalkozó professzora.

„A légszennyezettség tagadhatatlanul hatással van a kognitív teljesítményre. Figyelembe véve, hogy Flandriában hatalmas a forgalom, sürgősen megoldást kell találni erre a problémára” – tette hozzá a szakember.

Flamand szakemberek egy másik tanulmánya ugyancsak összefüggést mutatott ki az alapvető környezeti tényezők és a diákok tanulási, valamint emlékezőképessége között. A levegőszennyezettség bizonyítottan hatással van a koncentrációképességre is.

(MTI)

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!