Fiatalok, ne vegyetek kábítószert, inkább...
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/WPU-LoSoWPaPNSYlhy3caKfJ9HZ5vkT9ZU2W_uv2iO4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2MwODJiYzQ2NjBmNzQyZjZiZjMyMjUwZWU0NGJmYWRl.jpg)
Nem az a baj, ha kihagytok egy órát, az a baj, ha kihagyjátok az egyetemet.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/WPU-LoSoWPaPNSYlhy3caKfJ9HZ5vkT9ZU2W_uv2iO4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2MwODJiYzQ2NjBmNzQyZjZiZjMyMjUwZWU0NGJmYWRl.jpg)
Megkezdődött a családbarát turizmus feltételrendszerének kidolgozása, amelynek része lesz a családbarát védjegyrendszer kialakítása is – közölte Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) család-, ifjúság- és nemzetközi ügyekért felelős államtitkára.
Elmondta: a tárca és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) közös munkába kezdett annak érdekében, hogy a turizmus is minél inkább családbarát módon működjön Magyarországon. A tervek között szerepel például, hogy az új fejlesztéseknél, amikor támogatást kapnak szolgáltatók, kötelezően előírnának olyan alapvető feltételeket, amelyek a családbarát működést szolgálják – ismertette Novák Katalin.
Ezek között említette az éttermekben a kicsi gyerekeknek szükséges etetőszékeket, pelenkázókat vagy a megfelelő szoptatási lehetőségeket. Az államtitkár hangsúlyozta azt is, hogy nem csak a kisgyermekeseket, illetve a nagycsaládosokat segítő elképzelésekről van szó. A családbarát turizmus alapvető jellemzője, hogy minimum két generáció érintett, ide tartozik az is, amikor valaki idősebb szüleivel megy el valahova, vagy a nagyszülő és az unoka kapcsolódik ki együtt.
Olyan szolgáltatásokra van szükség, amelyek megfelelőek több generációnak – jelezte. Az MTÜ jövő márciusra nagyszabású konferenciát szervez, ahol bemutatják a magyar turizmusban várható újdonságokat, akkor már részleteket is ismertetnek arról, hogyan tervezik a családbarát turizmus megvalósítását – közölte Novák Katalin, hozzátéve, hogy konzultációt is indítanak a témáról a szolgáltatók és a fogyasztók körében is.
(MTI)