Jézus élete után a kiválasztottak maradtak meg nekünk
Isten igéjét nemcsak a Biblia hirdeti, de minden ihletett mű, így például akár egy festmény, egy regény. Vagy éppen egy sorozat, amely Jézus élete alapján még rekordot is állított.
Vegyük számba, milyen csatornákon juthat egy keresztény fiatal hiteles és valós információhoz a szexualitásról.
Meg vagyok győződve arról, hogy a szexuális nevelés leghatékonyabb formája a családban folyhat. A szülők saját szerelmükből és szexuális történetükből hiteles képet formálhatnának a fiatalok fejében. Azonban erre messze nincsenek felkészülve. A szerelmi kudarcok feldolgozatlansága, a szexuális vágyak elfojtása valamiféle képzelt isteni akaratnak vagy a hagyománynak engedelmeskedve, az önismeret hiánya és az ismerethiány mind megnehezítik, hogy a szülők pozitívan alakítsák gyermekeik képét a szexről. Az egyházak alkalmazottai ugyanígy állnak a dologgal. A dogmatikai háttér általában megvan. Sokan kapaszkodnak is bele rendesen, mint valami erkölcsi sorompóba. A téma bibliaórai feldolgozása során megtörténik az erkölcsi cölöpök leverése, ami szükséges is egy egészséges felfogás kialakításához. A konkrétumokról azonban általában kevés szó esik. Maradunk Ádám és Éva rózsaillatú paradicsomában, és a fiatalban legfeljebb az erősödik meg, várni kell házasságig. De mivel? Istentiszteleteinken mélyen hallgatunk a szexualitásról, az csak Sodoma és Gomora képében jelenik meg általában, de sosem a prédikáció fő témájaként.
Mint ahogy az említett felmérésből láthattuk, az internet az egyik fő információforrás a fiatalok számára ebben a témakörben. A világhálón keresztény fórumokon cserélnek frusztrációt a fiataljaink, gyakran semmi használhatót nem tanulva. A pornófilmek világában a fiatal a létező legelemibb módon találkozik a szexszel. Azt azonban általában nem gondolja át, hogy megrendezett jelenetekről van szó, melyekben színészek játszanak úgy, hogy az a legjobban eladható legyen. Ezek a filmek gyakran elég távol állnak a valóságtól és téves képet alakítanak ki a fiatalokban. Irwin Nazareth és munkatársai egy 2003-as kutatásukban arra az eredményre jutottak, hogy a férfiak jelentős hányadát befolyásolja az, ami a pornófilmekből és a médiából árad feléjük nemi szervük méretével és működésével kapcsolatban. Ebben a világban a férfiasságot centiméterben mérik, és a férfi teljesen uralja pénisze merevségét, az addig tart, míg tulajdonosa akarja. Ha pedig nem, akkor mindjárt villódzik is a reklám „viagra” felirattal.