Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
A két nagy kereskedelmi csatorna készen áll a digitális–analóg váltásra, a magyarországi lakosság azonban nem. A NOL cikke szerint a váltás akár a végső határidőig, 2014–ig is húzódhat, ez pedig rendkívül sokba kerülhet a két csatornának.
Érdekelt a gyors digitális–analóg váltásban a két nagy kereskedelmi tv, a TV2 és az RTL Klub, ugyanis amíg nem térnek át, évente plusz hárommilliárd forintot kell utalniuk az államnak a párhuzamos sugárzás miatt – írja a NOL. A portál hozzáteszi, a csatornáknak 2012 júliusában lejár az analóg sugárzásra szóló ötéves koncessziós szerződésük, ez pedig növeli a bizonytalanságot a piacon.
Péntek Zoltán, a TV2 jogásza közölte: a csatornának egyértelműen az lett volna az érdeke, hogy a korábbi szabályozásnak megfelelően 2011. június 30–ával befejezze az analóg földfelszíni platformon való műsorterjesztést, „ugyanakkor fontos, hogy a lekapcsolás időpontjáig azon háztartások, amelyek kizárólag analóg földfelszíni sugárzás útján néznek televíziót, rendelkezzenek set-top-boxszal, hogy ne maradjanak műsor nélkül”.
Három éve az RTL Klub is fogható a földfelszíni digitális frekvencián, ezért Kolosi Péter programigazgató nyilatkozata szerint számukra a mielőbbi átállás lenne a legmegfelelőbb. Ő is hozzátette azonban: „nyilvánvaló, hogy ez viszont csak akkor lehetséges, ha erre a teljes infrastruktúra készen áll, azaz teljes az ország digitális lefedettsége és magas a vételre alkalmas készülékek elterjedtsége”.
Az átállás pontos határideje továbbra sem ismert. Ha a végső, 2014. decemberi határidőig halasztják azt, akkor ennek következménye az lehet, hogy a kormányzati ciklus végéig több százezer háztartásban csak három csatornát foghatna a „politikai antenna” – jegyzi meg cikkében a NOL.