Megvan a legújabb szent: Ferenc pápa szentté avat egy 15 éves korában elhunyt honlaptervezőt
Carlo Acutist a digitális kor első és legfiatalabb katolikus szentje lesz.
A Federici jégkrém gyártója szerint XVI. Benedek angliai látogatása miatt tiltották be cég provokatív plakátjait. A cég ennek ellenére azt ígéri, hogy a pápa mindenképpen látni fogja a botrányos reklámokat.
Betiltottak Angliában egy jégkrémreklámot XVI. Benedek pápa látogatása miatt. A plakátok egy fagyit kanalazó terhes apácát ábrázoltak, a reklám fősora szerint szeplőtelenül fogant - az apáca és a jégkrém is. A hirdetés a brit reklámhatóság véleménye szerint sértheti a katolikus emberek hitét, ezért elrendelték a kampány leállítását.
A jégkrémet gyártó Federici szóvivője közölte, hogy nem állítják le a kampányt, és akár a bíróságon is készek megvédeni a véleménynyilvánításhoz való jogukat. A Westminster-apátság közeléből ugyan eltávolították a plakátokat, de azt ígérik, hogy angliai útján XVI. Benedek biztosan találkozni fog a reklámokkal. Úgy vélik, hogy a hirdetések ugyan ironikusak, de nem bántóak.
A cég elismerte, hogy a reklámok nem csak a termékre szeretnék felhívni a figyelmet, hanem a katolikus egyház maradiságára is. A Federici már korábban is készített már botrányos plakátokat, például olyat, ahol homoszexuális papok vágytak egymásra - és egy bödön jégkrémre. A felirat pedig egy szóvicc volt: A papok kijelentették, hogy ők hisznek a nyálelválasztásban (A salvation megváltást, a salivation viszont nyáladzást jelent).