Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
A számvevőszék három állami szervezetnél indokolatlanul sok hivatali autót talált - holott a kormány már 2006-ban vállalta, hogy leépíti személyautó-flottáját.
Bár a kormány 2006-ban bejelentette, hogy elad 341 hivatali autót, a bevételt pedig jótékonysági célokra fordítja, az Állami Számvevőszék és az Origo különböző háttérszervezeteknél - Állami Autópálya Kezelő Zrt-nél, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-nél és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnál - indokolatlanul sok kocsit talált.
A számvevőszék az Állami Autópálya Kezelő Zrt-nél megállapította, a személyi használatú gépjárművek miatt teljesített kifizetések indokolatlanul magasak, mert a teljes vezetői körben biztosítják a személyi használatot, függetlenül attól, hogy a betöltött munkakör indokolja-e. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-ről szóló részben az szerepel, hogy a cégnél a munkakör jellege és az ellátott feladat 13-14 munkakör esetében nem indokolta a személyi gépjármű használatot. Hasonlóra jutottak a KKK-nál, amelyről azt írják a számvevők: 2008. december 31-én a vezetők 60 százaléka (18 fő) rendelkezett személyi használatú gépjármű jogosultsággal. Ezek egy részét a munkakör jellege, az ellátott feladat nem indokolja. A cégek az Origo kérdésére, miszerint a kormányzati takarékosság náluk miért nem jelenik meg, azt válaszolták, nem tartják jogosnak a felvetést.