Leimeiszter Barnabás írása a Mandiner hetilapban.
Röviden egy stand-up-komikus és egy operaénekes zűrös házasságáról és gyerekvállalásáról szól az extravagáns alkotásairól (A Pont-Neuf szerelmesei, Pola X, Holy Motors) elhíresült Leos Carax új zenés filmje, az Annette azonban természetesen többet nyújt szimpla lélektani drámánál. A sorstragédia helyénvalóbb szó lenne a filmmel kapcsolatban: a cselekmény az „annyira szeretjük egymást” andalító melódiájától az utolsó párdalig a görög klasszikusok végzetszerűségével halad előre, azzal a végzetszerűséggel, amit Carax honfitársa s minden bizonnyal ihletője, Racine már janzenista alapokon írt újra az eleve elrendelés sötét példázataivá – s valóban, antihősünk, Henry McHenry viselkedését mintha nem e világi indítékok determinálnák. Nincs még egy olyan arc, mint az utóbbi évek talán legszuggesztívebb filmes jelenségéé, Adam Driveré: nem is emberi arc ez, hanem valamiféle természeti képződmény, sziklaarc, arcszikla, atavisztikus lelki tartalmakat lát bele a néző. Caraxnál vak szenvedélyt sejtet, visszafojthatatlan rombolásvágyat, ön- és közveszélyes libido dominandit, ami aztán a film csúcsjelenetében elkerülhetetlenül, egy hurrikán erejével mossa el a sztárcsalád ingatag harmóniáját.