Isten valamit igazán jól csinál” – megugrott a Biblia eladása az Egyesült Államokban.
2024-ben 22%-kal nőtt a Biblia eladása, amely a Z generáció hit iránti érdeklődéséből is fakadhat.
A Biblia évében, 2008-ban készült egy felmérés, amelyből egyebek között az is kiderült, hogy a felnőtt magyar lakosság két százaléka, tehát nagyjából százhatvanezer ember olvas naponta Bibliát, többségük minimum középkorú. Arról persze semmit sem tudni, ki mit ért az olvasott szövegből, és a Biblia melyik részét olvassa, olvasta valaha egyáltalán. Optimista feltételezéssel is legfeljebb pár ezer – 40 pluszos korosztályba eső – embert tudok elképzelni, akik értve olvassák az Ószövetséget.
Nincs is ezen mit berzenkedni, tény, hogy 2019-ben kézenfekvőbb a @Pontifex – @ferencpapa néven magyar fordításban is követhető – Twitter-oldalra kattintani üzenetekért, mint kihámozni őket a Biblia nyelvezetéből. A baj csak az, hogy a világ legolvasottabb könyvével a digitális kor Instagram-sztorikban élő gyermekei már aligha találkoznak majd, vagy ha mégis, egy szót sem fognak érteni belőle. Pedig lapul az Ószövetségben jó néhány egyszer volt, sokszor volt, örök érvényű történet…