Bevezetés a flamand barokkba

2019. november 27. 19:53

Manapság egy sikeres kiállítás előfeltétele, hogy a bemutatásra szánt műveket koruk történelmi, társadalmi és kulturális tendenciáiban elhelyező kurátori koncepció kísérje. E felfogás szerint rendezték meg  a Szépművészeti Múzeum 2005-ben indult nagyszabású tematikus sorozatának ötödik kiállítását is, amely a 17. századi flamand barokk festészet fénykorát mutatja be tíz szekcióban.

2019. november 27. 19:53
Kéri Gáspár

A múzeum kultúrdiplomáciai tevékenységet is folytat azzal, hogy a saját gyűjteményére épülő tárlatot a világ közel negyven jelentős közgyűjteményéből kölcsönzött műtárggyal egészítette ki a párizsi Louvre-tól a szentpétervári Ermitázsig, a madridi Pradótól a londoni National Galleryig. Így azon szándéka is megvalósul, hogy a most bemutatott százhúsz alkotással  – köztük Pieter Pauwel Rubens közel harminc, Anthonis van Dyck tucatnál is több festményével – a saját gyűjteményét is nemzetközi kontextusban láttassa. Érdekesség, hogy a flamand barokk művek magyarországi percepciója már a 17. században elindult azzal, hogy Dél-Németalföld kormányzója, a hadvezérként szerényebb képességű, műgyűjtőként viszont annál kiemelkedőbb Habsburg Lipót Vilmos főherceg kollekciójának bizonyos darabjai magyarországi uralkodói rezidenciák falaira is felkerültek.

Ez a tartalom csak előfizetők részére elérhető.
Már előfizetőnk?

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!