A közösségi médián kívül gyakorlatilag nincs élet: szakértőkkel beszélgettünk az új kommunikációs platformok mindent és mindenkit s leginkább a fiatal nemzedékeket átformáló hatásáról – A magyar ifjúság helyzetét elemző cikksorozatunk második része.
A Facebookot a társadalom minden szegmense használja, a 18 és 40 év közötti korosztály 90 százaléka jelen van rajta, és a többi felület (Instagram, Snapchat, YouTube, Viber stb.) is beláthatatlan hatással van a fiatalok mindennapi életére. Az Y és a Z generáció tagjai körében a Facebook a vezető közösségi média, hiszen korlátlan a lehetőség az információk megosztására, a csoportok alakítására vagy éppen a hírek olvasására. A fiatalabb Z generációsoknál, vagyis a tinédzsereknél tarol az Instagram: egy 2017-es felmérés szerint a korosztály 92 százaléka rendelkezik rajta profillal, kétharmaduk pedig akár óránként is ránéz a képmegosztó alkalmazásra.