Hernádi Zsolt: Persze kell a „jóárasított” orosz cucc, de erről kussolni kell, mert ha kiderül otthon, nem választanak meg újra miniszterelnöknek
Lassan a nyugat-európai hipokrácia új szimbóluma lesz ez. A MOL elnök-vezérigazgatójának írása.
Indulhat az új Duna-híd építése Mohácsnál! Ez lesz minden idők legnagyobb összegű hídépítése.
Nyitókép: Youtube-videó
A Világgazdaság arról ír, hogy nagyon úgy tűnik, immáron rendelkezésre áll a szükséges forrás a 21. Duna-híd kivitelezéséhez. Emlékeztetnek: már április végén kihirdették a győztest, és kiderült, ki építheti meg az új Duna-hidat Mohácsnál.
A legolcsóbb ajánlat nyert,
a Duna Aszfalté. A tiszakécskei építőipari óriás tartalékkeret nélkül nettó 294,96 milliárd forintért vállalja az új mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó feladatok kivitelezését.
A nettó 294,96 milliárdos összeg egyébként kedvezőbb a várakozásokhoz képest.
Hangsúlyozzák: a legfrissebb európai közbeszerzési lapszámban ugyanis megjelent a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat tájékoztatódokumentuma az eljárás eredményéről. Ebből pedig kiderült, hogy június 21-én megkötötték a szerződést. Ez alapján tehát úgy néz ki, hogy immáron rendelkezésre áll a szükséges forrás a kivitelezéshez.
Hozzáteszik: nagy horderejű beruházásról van szó. Egyrészt ez lehet a 21. Duna-híd Magyarországon, másrészt ez lesz minden idők legnagyobb összegű hídépítése.
Nem csupán egy új Duna-híd megépítéséről van szó, írják, hanem a hozzá kapcsolódó úthálózatról is.
Vagyis amikor a beruházás költségét vizsgáljuk, ezt vastagon figyelembe kell venni.
A mohácsi, tehát
Mohács két, a Duna által elvágott részét összekötő híd megépítése több évtizede napirenden van,
írják. A megvalósulásának az adta meg a végső lökést, amikor Orbán Viktor miniszterelnök 2023 februárjában az évértékelőjén a támogatásáról biztosította a beruházást az ukrán háború és az elszabaduló infláció tépázta nehéz gazdasági helyzet ellenére. „Marad a keleti országrész felzárkóztatásának terve is.
Ideje, hogy végre gazdaságilag és az életszínvonal tekintetében is egyesítsük Hunniát és Pannóniát.
Ezért hidakat építünk a Dunán, a paksit mindjárt befejezzük, a mohácsit hamarosan megkezdjük” – fogalmazott akkor.
A híd összekötné a sugárirányú gyorsforgalmi infrastruktúra-elemeket, valamint a déli határ mentén elhelyezkedő városok (Pécs, Mohács, Baja, Szeged) ipari súlypontjait, arról nem is beszélve, hogy a déli-délkeleti szomszédos országokból érkező teherforgalmak számára is átkelést biztosítana a folyón.
A kivitelezés a tervek szerint még 2024-ben elindul.
A szerződéskötéstől számítva 50 hónap áll rendelkezésre az új mohácsi Duna-híd megépítésére. Ez alapján számítva 2028 ősz közepére-végére adhatják át a forgalomnak. Azonban a hídszerkezet már 2026-ra elkészülhet. Ez azért is lenne fontos, mert abban az évben csúcsosodik ki a Mohács 500 program – írja a lap.
Egy kis ízelítő: