Nem bírja már a MÁV: meglépi a cég, amit sokan vártak tőlük

2024. május 14. 12:26

Lehívja a járműopciót. Bővül a MÁV járműállománya. Nem is akármikkel.

2024. május 14. 12:26
MÁV; mozdony, vasút, menetrend, utazás,
Nagy Gábor
Nagy Gábor

Iparági információk szerint a meglévők mellé további kilenc Siemens Eurosprinter villamos mozdonyt állít forgalomba a MÁV-Start – írta az Iho.hu (Indóház Online) nevű szakportál.

Mint ismert, az elöregedő mozdonypark és az egyre növekvő utasforgalom érdekében tizenöt darab kiváló műszaki állapotú, használt ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagyteljesítményű, ETCS vonatbefolyásoló járműfedélzeti berendezéssel is felszerelt mozdonyt bérel a MÁV-VOLÁN-csoport. A mozdonyok tavaly október második felétől álltak szolgálatba.

A vasúttársaság kommünikéje szerint az új mozdonyok segítségével javítható a pontosság, stabilabbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés. A járművek gyorsabbak, belföldön 160 km/h-ás sebességgel közlekedhetnek.

S most jött derült égből villámcsapásként a hír, amit a MÁV-Start az Ihónak is megerősített: „A járműhiány enyhítésére rövidtávú megoldásokra is szükség van, ezért a korábbi terveknek megfelelően az Akiemtől bérelt 15 használt Siemens Eurosprinter ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagyteljesítményű villamosmozdony esetében kihasználjuk az opció lehetőségét,

így még kilenc jármű érkezhet a MÁV-Starthoz.”

Mint írták, a mozdonyok a műszaki felkészítés után folyamatosan fognak forgalomba állni, az újabb kilenc vontatójármű többségét nemzetközi forgalomban kívánják használni, közlekedtetni.

MÁV-mozdonyok: miért fontos, hogy ilyen gépei legyenek az állami vasúttársaságnak?

A Siemens Eurosprinterei (idehaza Taurusként ismerik őket) ETCS vonatbefolyásoló járműfedélzeti rendszerrel vannak felszerelve, vagyis Magyarországon kívül Ausztriában és Németországban is mehetnek; illetőleg beléphetnek Románia, Horvátország és Szerbia hálózatára is.

A MÁV-Start a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft.-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe az Akiem SAS cégtől.

MÁV-menetrend: elindult a balatoni előszezon, pénteken indulnak is a Bagolyvonatok

Vasúti közlekedéssel kapcsolatos hír mindeközben, hogy hétfőn, május 13-án elindult a balatoni előszezon. Az utasigényekhez igazodva már a pünkösdi időszakot megelőzően érvénybe lép az előszezoni menetrend a magyar tengernél. Ennek köszönhetően

május 13-tól sűrűbb eljutást és megnövelt kerékpárszállítási kapacitást biztosít a vasúttársaság a tó mindkét partján, olvasható a cég közleményében.

A legfontosabb változások keretében mind az északi, mind a déli parton elindulnak az InterRégió járatok a főváros és Balatonfüred, illetve Balatonszentgyörgy között.

Péntek és szombat éjszakánként ismét a Keszthely és a Déli pályaudvar között közlekedő Bagolyvonatok könnyítik meg a késő esti hazajutást, május 18-tól pedig a hétvégi és ünnepnapokon az előszezonban is közlekedik a legkorszerűbb, légkondicionált KISS emeletes motorvonat Szob és Fonyód között Jégmadár expresszvonat néven, közvetlen kapcsolatot biztosítva a Dunakanyar térségéből.


 

Összesen 135 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
contractor-2
2024. május 14. 16:11
Lazarescu felmondta a 115 új Siemens Vectronra a háború és az energiaválság előtt kötött szerződést. Most ugyanazokat a villanymozdonyokat 2x-es áron sem tudnánk megvenni, de a bérelt sem lehet olcsó. Nagy kópé ez a Jani gyerek, igazi kártékony román.
véna
2024. május 14. 14:46
Hiába a mozdonyokok a mozdonyok többesszáma, sosincs elég belőle. -ősi masinisztáni közmondás-
balbako_
2024. május 14. 14:23
Én Budapest külvárosában lakom és nagyon sűrűn veszem igénybe a vonatokat, mert 20 perc alatt Budapest közepén A Nyugati pályaudvaron vagyok. De családom Vácra is sűrűn utazik vonaton a nyári szállásom egy kis cserháti falu. Csak a legnagyobb elégedettséggel tudunk szólni ezekről a járatokról. Gyorsak, kényelmesek, hangtalanul surrannak, van bennük WIFI is és jól látható az elektronikus utastájékoztatás. Hasonló komfortérzetet a francia vasúton tapasztaltam.
Akitlosz
2024. május 14. 14:20
Azért növekedett meg az utasforgalom, mert a Fidesz hatalom leállíttatta a buszközlekedést. Nem a piac akar vasúton közlekedni, hanem a kényszerrel odaterelt emberek. Győr - Budapest 160 - 235 perc busszal, amióta a Fidesz elintézte. A miniszter bezzeg nem közlekedik tömegben!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!