Lázár nagy dobása: januártól teljes átalakítás jön a közlekedésben
2025 januárjától új korszak kezdődik a MÁV-csoport életében.
Azt javasolják az utasoknak, hogy a buszok helyett a kötöttpályás közlekedési eszközöket részesítsék előnyben.
Teljes vonalakon állt le a buszközlekedés a Norvégiát sújtó hideg időjárás miatt. Az elmúlt hetek sarkvidéki hidege, – amikor nem ritkán -35 fokot is mértek –, pedig végképp kifogott a villanyjárműveken.
Oslóban a helyi közlekedést szervező Ruter AS. társaságnál okozta talán a legnagyobb problémát a kemény tél – írta a Totalcar.
A lap megjegyezte, a norvég főváros „éllovas” a villanybuszok használatában. Az elmúlt években több száz elektromos buszt vásároltak a Ruter AS. alvállalkozóiként működő közlekedési társaságok. Megjegyezték, hogy a 2024 nyáron érkező mintegy 80 darab Ebusco 3.0 csuklós busszal
Oslo lesz az első olyan európai főváros, ahol a teljes járműállomány elektromos autóbuszokból áll.
Bár ez „szép eredmény”, azonban télről-télre visszatérő probléma, hogy a villanybuszok egész egyszerűen nem bírják a mínuszokat.
Mint írták, eleinte nem jelentett különös gondot az arrafelé megszokott hideg, ugyanis az első néhány tucat buszba (BYD, VDL, Mercedes és Solaris) még beépítettek olajkályhás kiegészítő fűtésrendszert. Azonban 2022-től már csak hőszivattyús klímaberendezésekkel szerelt autóbuszok forgalomba állítását engedélyezi a Ruter AS.
Ez szinte azonnal problémát jelentett a buszok forgalomba adásánál. Már a 2022-es hideg időszak beköszöntével le kellett állítani az olajkályha nélküli buszokat, mert túl gyorsan lemerültek, ha fűteni kellett az utasteret – emlékeztetett a Totalcar.
A Ruter AS. ígérete szerint a problémára nagy erőkkel keresik a megoldást, de egyelőre nincs elfogadható alternatívájuk. Ezért azt ajánlják az utasoknak, hogy
a buszok helyett a kötöttpályás közlekedési eszközöket részesítsék előnyben,
mindemellett pedig várják, hogy az idő mihamarabb enyhébbre forduljon.
Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay