Mint írták, eleinte nem jelentett különös gondot az arrafelé megszokott hideg, ugyanis az első néhány tucat buszba (BYD, VDL, Mercedes és Solaris) még beépítettek olajkályhás kiegészítő fűtésrendszert. Azonban 2022-től már csak hőszivattyús klímaberendezésekkel szerelt autóbuszok forgalomba állítását engedélyezi a Ruter AS.
Ez szinte azonnal problémát jelentett a buszok forgalomba adásánál. Már a 2022-es hideg időszak beköszöntével le kellett állítani az olajkályha nélküli buszokat, mert túl gyorsan lemerültek, ha fűteni kellett az utasteret – emlékeztetett a Totalcar.
Keresik a megoldásokat
A Ruter AS. ígérete szerint a problémára nagy erőkkel keresik a megoldást, de egyelőre nincs elfogadható alternatívájuk. Ezért azt ajánlják az utasoknak, hogy
a buszok helyett a kötöttpályás közlekedési eszközöket részesítsék előnyben,