amely a bürokraták szerint „a XX. századi történelem legsötétebb példáit” idézi fel, s amely erkölcsileg „megkérdőjelezhető” módon juttatta győzelemhez 2018-ban a kormánypártokat.
Ráadásul a magyar határzár kérdése az európai establishment szemében akkora tüske, hogy Brüsszel évek óta nem hajlandó a déli határzár rá eső költségét, megközelítőleg másfél millió eurót megtéríteni, dacára annak, hogy az egyfajta gazdasági feladatot is ellát. Ugyanis ne felejtsük el, a röszkei ellenőrzés hiányában Európa többi országában belső határellenőrzés bevezetésére lenne szükség, amely a turisztikai kényelmetlenség mellett kereskedelmi szempontból az európai gazdaság számára is hátrányt okozna. Mi több, Brüsszel még az ügyben is panaszt emelt hazánk ellen, hogy a zéró tolerancia jegyében Magyarország külföldi embercsempészeket utasít ki az országból. Persze arról már kevesebb szó esik uniós politikai körökben, hogy sem a migrációval összefüggésben letartóztatottak fogva tartási költségeihez, sem pedig új börtönök létesítéséhez nem járul hozzá az európai establishment, ugyanis ezek költségeit önkényes módon a magyar adófizetőkre hárítják át.
E tények ellenére
Görögország a szigorú migrációs politikájával együtt valahogy mégis elkerülte az európai intézmények szorgos jelentéstevőinek kritikáját.
Sőt, Brüsszel és a Micotakisz-kormány kapcsolata a jelek szerint olyannyira stabil, hogy a hétvégi választásokat megelőző napokban a régi-új kormányfő nem mással kampányolt, minthogy a Törökországgal közös határon lévő határzárat úgy hosszabbítják meg, hogy az a majdnem 200 kilométer hosszú határszakaszt teljesen lefedi majd, ráadásul nem görög, hanem uniós forrásokból fedezve. Mint ahogyan Micotakisz elmondta, „erre azért van szükség, hogy elkerülhető legyen az illegális migránsok újabb szervezett inváziója görög, azaz európai területre […] Görögországnak pedig nem lenne szabad egyedül viselnie a blokk határának védelmi költségeit.”