Három termék ára is jelentősen csökkenni fog
A nemzetközi tej- és beszerzési piacon az utóbbi napokban kialakult árcsökkenésre reagálva, az Aldi Magyarország a mai naptól jelentősen, 20 százalékkal csökkenti a kínálatában a legnépszerűbb vajak árát. A csökkentett árak a nemzetközi és a magyar forrásból érkező vajak esetében egyaránt érvényesülnek és nem akciós, hanem tartósan alacsony árak lesznek – írja az Aldi közleményében.
Az utóbbi napokban jelentős változás ment végbe a nemzetközi tejpiacon. A nagyobb mennyiségben előállított nyerstej miatt egyrészt megnőtt a kínálat, ami a nyerstej árának csökkenéséhez vezetett. Másrészt januárban számos beszállítói szerződés lejárt – osztotta meg a hírt hétfőn az Origo.
Az Aldi Magyarország alacsonyabb beszerzési árakat ért el, ezért a mai naptól jelentősen,
így ezek 1.199 forint helyett a továbbiakban 959 forintba kerülnek.
Egy harmadik termék esetében is csökkentették az árakat. Az áruházlánc a magyar beszerzésű, 60 százalékos zsírtartalmú, 100 grammos saját márkás Kokárdás vajának ára 479 forint helyett mostantól 383 forintba kerül.
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László
Összesen 43 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
A Lidl az Aldi bőségesen rátett az inflációra, árplafonra és különadóra, így extra nyereséget visz haza, miközben mindenhol azt írják, hogy még csökkent is a nyereségük.
A kereskedelmi különadóra mondták tavaly, hogy év közepétől volt érvényes, viszont visszamenőleges hatállyal, ezért az a közel 10%-os extra adó volt. Azóta már január van, tehát feleződött ez az adó, mégsem láttam egy általános árcsökkenést náluk - tehát az csak hivatkozási alap volt.
Remek. Akkor már csak 5-600 termék árát kéne csökkenteni.
Azt teszem. Egyre több minden vagy annyiba kerül, mint a Lidl-ben, vagy egyenesen olcsóbb. Ami röhejes, mert ugye a Lidl minimum két nagyságrenddel több pénzt mozgat meg, mint a CBA, és az egyes boltokban is kevesebb alkalmazottal dolgoztat, tehát ugyanakkora áraknál sokkal nagyobb a haszonkulcsa. Nincs is ezzel baj, csak
1, ne hangoztassák, hogy igazából ráfizetnek, és ők tisztán jótékonykodnak a hazai piacon (miközben nem), mert a képmutatás még az őszinte harácsolásnál is gusztustalanabb
2, nem véletlenül mondom már nagyon régóta, hogy kellene egy részben vagy teljesen hazai tulajdonú diszkontlánc, amelyik a Lidl módszereit alkalmazva versenyképes vele. (valószínűleg ehhez már kicsi a magyar piac, V4 összefogás kellene hozzá) A Molnál látszott, hogy a hazai cégekkel meg lehet egyezni, ők is tudják, hogy itt maradnak, a hosszú távú együttműködésben érdekeltek - a vásárlókkal és a beszállítókkal egyaránt. (most a magyar beszállítókat nagyjából "eldobható" szinten kezelik, viszont a németekkel nagyon is baráti viszonyt ápolnak). Egy ilyen hazai lánc puszta léte normális piaci részesedésnél önmagában dobna a GDP-n legalább öt százalékot a haszon itthoni megforgatása, és részben a hazai beszállítókban invesztálás miatt. Nem véletlen, hogy Norvégiában _csak_ norvég kisker láncok vannak (még az ottani 7-Eleven és a Spar norvég anyacég tulajdonában van. Volt Lidl Norge, a Lidl cég tulajdonában, de "valahogy" bezárták. Ja, hogy ők tehetnek piacvédelmi intézkedéseket, mert megváltják azt "védelmi pénzzel". A németek meg a franciák meg úgyis elintézik, hogy náluk idegen cég ne legyen versenyképes, az új tagállamok azok, ahol szabad a rablás, izé, a piac)
Mi köze van a lakás árának a vaj árához?
Annyi, mint az olcsó orvosnak a drága koporsóhoz?
És a Telex törzsolvasói is boldogok, mert lehet mutogatni a magyar élelmiszer-inflációra, mint Európa-bajnokra. Ja, nyilván van benne szerepe a kormánynak is, (különadók, a megnövelt forintmennyiség miatti forintgyengülés), de hogy az inflációban a cégek is alaposan benne vannak, az hétszentség.
Bejelentkezés