Mindig is hittem a Kincsem brand sikerében, hogy felkelti majd a vevők érdeklődését, de amit itt tapasztaltam, az minden várakozásomat felülmúlta. Persze a technikai háttér is szerepet játszik, azok az angol cégek, amelyek részt vesznek a Kincsem-programban, a McLaren Applied, Cosworth, Ricardo, ezek ezer szállal kötődnek Goodwoodhoz. Az ott tömörülő versenypilóta-közösség évek óta nyomás alatt van, hogyan tudnának zöldebbek lenni.
Ezek a vevők ugyanakkor jellemzően motorhang-orgiát akarnak hallani, amit az elektromos motorok nem tudnak produkálni.
Mi viszont a Kincsem jövőbeni hidrogén motorját egy nem szokványos preferencia skála szerint fejlesztjük, ahol az első a sound quality, azaz a motorhang élmény. Ez nagyon megfogta őket.
Ha jól tudom, először elektromos meghajtást terveztetek a Kincsem Hyper-GT-nek. Miért váltottak, és miért pont hidrogénre?
Nagyon egyszerű a válasz. A teljes elektromos hajtás a hiperauto kategóriában megbukott. Az elektromos hiperautók piacán egyetlen gyártó sem tudta az önmaga által meghatározott, limitált gyártási számot értékesíteni, de még a felét sem. Dacára annak, hogy ezek az autók kis példányszámban készülnek. A vevők nem fogadták el ezeket az új márkákat, amelyek nem rukkoltak elő új hajtáslánc konstrukcióval, alapvetően egy 2008-as Tesla Roadster példáját követik.