Bezárhatnak az OMV benzinkútjai Magyarországon
Az osztrák OMV schwechati finomítóját az üzem leállásával járó rendszeres karbantartása után nem tudják időben újraindítani – tudta meg a Világgazdaság iparági forrásokból. Cikkükben azt írják: miután az OMV vélhetően saját töltőállomásait sem tudja majd ellátni üzemanyaggal, a piaci szereplők szerint újabb kormányzati intézkedésekre lesz szükség ahhoz, hogy a kínálati szűkületet oldani lehessen,
Az osztrák olajtársaság Schwechaton üzemelteti Közép-Európa egyik legnagyobb finomítóját, amely a szokásos, tervezett karbantartás miatt 2022. április elején állt le. A karbantartást május 31-én kellett volna befejezni és a tervek szerint június 10-én indult volna újra a termelés, ám iparági információk szerint az újraindítás technikai okok miatt nem járt sikerrel. Becslések szerint több hetes pótmunkákra van szükség a finomító újraindításához.
A lap úgy tudja, hogy az OMV eddig hivatalosan nem tájékoztatta a Molt és más partnereit sem a problémáról, forrásaik szerint az olajtársaságnál
Nagyon súlyos következményei lesznek a leállásnak
Az OMV schwechat-i finomítójában gyártott termékeket Ausztriában és a közép-kelet-európai régió Ausztriához közel fekvő országaiban értékesíti az OMV.
Ez azt jelenti, hogy az OMV a hazai benzinpiac 17-19 százalékát, a dízel esetében a 13-15 százalékát látja el. Az osztrákok mintegy 200 kutat üzemeltetnek Magyarországon. Mindebből arra lehet következtetni, hogy amennyiben az OMV a saját kutjait nem tudja ellátni üzemanyaggal, az ellátási gondokhoz vezethet. Az sem segít, ha csúszva ugyan, de újraindul a finomító, a magyar üzemanyagpiac dízelből ugyanis behozatalra szorul, az éves fogyasztás a teljes finomítói kitermeléstől nagyságrendileg 10-15 százalékkal nagyobb.
Az ársapka miatt senki nem akar Magyarországra exportálni
Miután Magyarországon 480 forintban maximálták kiskereskedelmi üzemanyagárakat, ám Európaszerte jelentősen drágább a benzin és a gázolaj is, érthető, hogy a külföldi beszállítók nem érdekeltek a magyar piac kiszolgálásában. Ennek hatása máris érzékelhető, hiszen az import drámaian csökkent,
Az OMV volt eddig az egyetlen, aki fenntartotta az országba irányuló termékimportot. Ha ez most elesik, a kieső importmennyiséget a MOL már nem tudja pótolni.
Halasztja a karbantartásokat a Mol
Valamelyest csökkent a nyomás a Mol-on azt követően, hogy a kormány kettős üzemanyagárat vezetett be a Magyarországon, hiszen visszaszorult a benzinturizmust. Ám küszöbön az iskolai szünet, a nyári turisztikai szezonban pedig jelentősen nő a benzinkutak forgalma. A VG úgy tudja, hogy a Mol nagyrészt emiatt tolta el a kötelező karbantartási munkáit, így a százhalombattai finomító augusztusban és októberben áll majd le részlegesen egy-egy hónapra.
A lapnak nyilatkozó források szerint a két szóban forgó hónap idejére egyelőre nincs megoldás a zavartalan ellátás biztosítására.
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Összesen 302 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Hát persze... TECHNIKAI HIBA... éppen most...
Úgy tudtam, hogy csak a határhoz közelre szállítanak onnan.
Beljebb a MOLtól.
Az adalékot a kutaknál teszik bele.
Ezt miből vezetted le? A schwechati finomító is orosz olajjal működik, az osztrák kancellár Putyin elé járult, hogy kapjanak olajat.
Rákattintottal a linkre? Ott van a nyitvatartás.
Az a kút nyitva van. Lehet, hogy ünnepnapon akartál tankolni, mert akkor zárva van.
Jól látom, hogy a OMV finomítójának átállítása az orosz kőolajról nem zökkenőmentes?
@néhai Ch.Pilot
Kérdezem a welneszező hosszúhétvégés NER-nyaloncokat, hogy mit szólnak a 400 forintos euróhoz?
Válaszok:
kunfia | 2022. June 4. 09:30
Connold77 | 2022. June 4. 09:31
drom176 | 2022. June 4. 09:34
Az EU időkorlát nélküli mentességet adott. Korlátoltak nem fogják csak fel ez mit jelent...
Bejelentkezés