Saad azokat, akiket ezen témák tudományos tárgyalása felkavar, „obszesszív-kompulzív zavarban szenvedőknek” titulálja. (135.).
A szindrómák közül Saad különösen veszélyesnek tartja a „strucc-parazita szindrómát”. Saad szerint „ez a rendellenesség arra készteti az embert, hogy olyan tényeket utasítson el, amelyek legalább annyira egyértelműek, mint a gravitáció létezése. Az SPSZ-ben szenvedők nem hisznek a saját szemüknek. Egy alternatív valóságot hoznak létre, nevezzük ezt Unikorniának. Ebben a világban a tudomány, az értelem, az ok-okozati viszony szabályai, a bizonyítási küszönök, a közel végtelen mennyiségű adat, az adatelemzési folyamatok, a következtető statisztika, a tudományos módszertantól elválaszthatatlan episztemológiai szabályok, a logika, a történelmi és hétköznapi minták és a józan ész egyszerűen nem léteznek”. (164.).
Ez a fajta struccpolitika Saad szerint erősen jellemzi a radikális iszlámmal kapcsolatos vitát.
A szerző táblázatban sorolja fel a radikális iszlámhoz köthető terrorszerveket, bizonyítandó azok felülreprezentáltságát az általános terrorizmus képletében. A szerző több logikai hibát sorol fel a radikális iszlám megítélése kapcsán. Ide tartozik az elképzelés, hogy „nem minden muszlim olyan” („a barátom Ahmed is muszlim, és végtelenül kedves ember”), az „unikornis iszlám” hite („a valódi iszlám egy feminista vallás”), a „más vallás sem különb” („egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hányan hivatkoztak Mózes ötödik könyvére egy-egy 21. századi terrortámadást követően” – feleli Saad.
Végül a leggyakoribb „az igazi skót” tévedése: e szerint a muszlim országok és terroristák nem ismerik az „igazi” iszlámot, viszont az őket kioktató, arabul sem tudó liberális nyugati megmondóemberek igen. (172-175.).