LikeFight: Márki-Zay már 25 millió forintot költ Facebook-hirdetésre, de így sem jut érdemben felfelé
2022. március 20. 09:52
Újra jelentkezik a Nézőpont LikeFight, a közösségi médiát mint közéleti harcteret elemző sorozatunkban ezúttal a március 11-17. közötti időszakot vizsgáltuk.
2022. március 20. 09:52
p
38
1
43
Mentés
Béres Sándor írása
***
A LikeFight adatait és elemzését a Nézőpont Intézet szolgáltatja.
Méretes interakció fölénnyel fordul rá a Fidesz a kampány hajrára. Március 15-én lezajlott a politikai tömbök egyik legfontosabb megmérettetése, és a nemzeti ünnep hetén kiderült, a jobboldal az online térben (lájkokat, megosztásokat, kommenteket nézve) is nagy mértékben előzte a baloldalt.
Dübörög a választási kampány
Április 3. közeledtével egyre inkább a mozgósításé a főszerep. A héten megfigyelhettük, hogy a Fidesz nemcsak a Békemeneten, hanem az online térben is nagyságrendekkel hatékonyabban mozgósította táborát.
Márki-Zay Péter a vizsgált időszakban 25 milliós Facebook-számlát hozott össze, de hiába hirdeti meg szinte minden egyes bejegyzését, Orbán Viktort még csak megközelíteni sem tudta interakciószámokban.
Beszédes az is, hogy a hódmezővásárhelyi polgármester a baloldali háziversenyben sem rendelkezik kiugró eredményekkel, a meghatározó politikusok komolyabb hirdetési ráfordítás nélkül is közel járnak a közös jelölt számaihoz.
Két héttel a választások előtt megugrott mindkét oldal költése
Összehasonlítottuk a baloldali kampányeszköz Erősítőt és Ezalányeget a jobboldali Megafonnal, megvizsgáltuk, mennyit hirdetett egy-egy szereplő, és hogy abból hány interakciót szerzett. A különbség óriási, az alábbi táblázatban látható: a Megafon tízszer hatékonyabb, mint a baloldali kampányeszközök. Az Erősítővel vagy az Ezalényeggel szemben a Megafon véleményvezérei köré valódi, visszatérő közösségek alakultak ki.
Politikusok
Stabil jobboldali győzelmet láthattunk a vizsgált időszakban a politikusok versenyében is. Orbán Viktor ismét magabiztosan előzi a teljes mezőnyt. A jobboldali TOP10-ben országosan ismert politikusokat és a helyi szinteken megerősödött jelölteket is találunk az élbolyban, míg a baloldalon Jámbor András kivételével a hagyományos politikai klientúra uralja a TOP10-es listát.
Márki-Zay Péternek március 15-e jelentette az utolsó kitörési lehetőséget, de ezen a héten sem sikerült lendületet vennie kampányának. A nemzeti ünnepen a baloldali jelölt 70 ezer interakciót tudott összeszedni (csak egy hajszálnyival meghaladva Jakab Pétert), míg aznap Orbán Viktor 200 ezret gyűjtött.
Hivatalos oldalak
Elsöprő fideszes győzelmet láthatunk a pártok versenyében, de jelentős a Kétfarkú Kutyapárt szereplése is. A párt 6 százalékos interakció arányával stabil parlamenti helyeket szerezhetne magának, ha lájkokkal lehetne szavazni. Elemzési sorozatunk történetében a valaha volt legerősebb hetet zárta ugyakkor a Fidesz hivatalos oldala: 637 ezer interakciót gyűjtött a összesített baloldal 305 ezer interakciójával szemben.
Választókerületek
Nincs jelentős változás a politika választópolgárokhoz eső legközelebbi szintjén, a választókerületek versenyeit elemezve a kormánypárti jelöltek helyben is előzték baloldali ellenfeleiket: 77 választókerületet hoztak el a 106-ból.
Véleményvezérek
Látványos jobboldali győzelemmel zárult a véleményvezérek versenye is. Az elmúlt héten Rákay Philip nemcsak a majdnem mindig első Deák Dánielt előzte meg, hanem annyi interakciót szerzett, mint Márki-Zay Péter. Ez az eredmény rossz hír lehet a baloldal számára, hiszen jelöltjük így nem Orbán Viktorral, vagy a jobboldal vezető politikusaival áll versenyben, hanem a jobboldali véleményvezérekkel.
„A könnyűzenében tényleg volt egy pillanat a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján, amikor progresszív tudott lenni, s nem pusztán a fenékrázást szolgálta együtt a balos politikai vagy az üzleti érdekkel.” Nizalowski Attila jegyzete.
Bár a Digitális Polgári Körök bejegyzéseit csak a tagok láthatják a Mandiner engedélyt kapott arra, hogy időről-időre egy-egy tagjának a posztját megosszuk.
Magyar Péter kémbotrányba keveredett ukrán barátja is feltűnik abban a riportban, amelyben a magyar–ukrán kapcsolatok helyzetét, a kárpátaljai magyar kisebbség ügyét boncolgatják. Az ukránok úgy érzik: fenyegető veszély leselkedik rájuk a magyar határ felől.
A blokk hitelességének annyi – írja a brüsszeli lap.
p
0
0
2
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 43 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Fer70
2022. március 20. 20:23
72-34.
Fidesz-Baloldal
Ez lesz a vége.
(szerintem).
Hajrá O.V.!
Hajrá MAGYAROK!
;-)
El kell menni szavazni.
Ennyi.
Válasz erre
1
0
Búvár Kund
2022. március 20. 16:38
A valódi megmérettetés április 3-án lesz! Addig minden csak játék a számokkal!!! Soha többé baloldal!!!!
Válasz erre
1
0
Cs72
2022. március 20. 15:34
Reklámköltés 2019 április óta
1. Magyarország kormánya Magyarország kormánya 503 millió
2. Fidesz Fidesz 355 millió
3. Deák Dániel Megafon 165 millió
4. Aktuális Aktuális Média 156 millió
5. EzaLényeg.hu Ezalényeg.hu 146 millió
6. Rákay Philip Megafon 106 millió
7. Karácsony Gergely 99 Mozgalom 105 millió
8. Erősítő Erősítő.hu 99 millió
9. Déri Stefi Megafon 98 millió
10. Márki-Zay Péter Márki-Zay Péter 94 millió
11. Európai Parlament Európai Parlament 90 millió
12. Bohár Dániel Megafon 84 millió
13. Rákay Philip Megafon 78 millió
14. Momentum Mozgalom Momentum 77 millió
15. Trombitás Kristóf Megafon 75 millió
16. Dobrev Klára DK 71 millió
17. Orbán Viktor Fidesz 62 millió
18 Nyugati Pályán Splendidea Kft. 57 millió
19. Budapest Beszél Budapest beszél 56 millió
20. Demokratikus Koalíció Demokratikus Koalíció 47 millió
Válasz erre
0
0
Sanyikám
2022. március 20. 14:03
Ugyan hol tarthat bige kampányra fordított számlája??
Válasz erre
3
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!