Igy egy papnak kell legalább 10 év, amig ténylegesen lesz saját mondanivalója, tanúságtétele, »saját hangja«. Addig gyakorlatilag csak azt ismételgeti amit a szemináriumban, a teológián megtanult, okos könyvekből kiolvasott (persze ez is fontos!), de nincsen mögötte igazi lelki mélység, átélés, hitelesség, hiányzik a szavak ereje.
András atya látványosan ki akarta spórolni ezt a sivatagot, az évtizedes papi, lelkipásztori tapasztalatszerzés szamárlétráját, hanem ehelyett rögtön be akart robbanni a tömegkommunikációs eszközök erejével.
Azt hívjuk celebnek, akit a média ereje emel fel, a média alakítja ki arculatát, karakterét, és ennek megfelelően tálalja a nagyközönségnek, »adja el«, valós - vagy legalábbis a tálalás volumenével aranyos – emberi teljesítmény nélkül. Az András atya körüli média ezen elég szorgosan munkálkodott: csatorna a legnagyobb video-megosztón, profilok a legkedveltebb közösségi oldalakon. Sőt, még »rajzfilm-figurát« is gyártottak, hogy jobban »eladják« a nagyérdeműnek. Ezzel ő gyakorlatilag termékké vált, mint egykoron Tibi atya.”
Nyitókép: YouTube