De honnan is lehet ismerős ez a vállalkozás? Tavaly áprilisban írtunk arról, hogy az Erősítő nevű új portál mennyi pénzt költött Facebook-hirdetésekre. Beszámoltunk arról, hogy az ellenzéki üzeneteket közvetítő internetes felület nem készít saját tartalmat, hanem mások cikkeit, anyagait dolgozza fel, majd hirdeti meg a közösségi médiában nem kevés pénzért. Ez így afféle társadalmi felelősségvállalást „erősítő” tevékenységnek is tűnhet, ám nem erről van szó. Az Erősítőn, illetve annak Facebook-oldalán kizárólag az éppen aktuális ellenzéki narratívába illeszkedő cikkeket propagálják. Az általuk követett „független hírforrások” közé tartozik a 24.hu, a Telex, a HVG, a 444, a Magyar Hang, a Válasz Online, a Szeretlek Magyarország, az Átlátszó, a G7, a Qubit, a Direkt36, a Media1, a Mérce, az Mfor, a Szabad Pécs, a KecsUP, a Debreciner, a Veszpresszó.
A balliberális média politikai üzeneteinek terjesztését felvállaló online felület adatkezelője egy Észtországban, Tallinban bejegyzett cég, az Amplify App OÜ,
amelyet pontosan ugyanarra a címre jegyeztek be tavaly decemberben, mint a többszázmilliós forgalmat bonyolító, DatAdat OÜ nevű vállalkozást. Az Amplify (magyarul: erősítő) képviselője Dessewfy Tibor, aki a DatAdat tulajdonosi körében is feltűnik. Dessewffy egyébként szociológus, az Átlátszó korábbi meghatározása szerint a „Gyurcsány-Bajnai korszak emblematikus agytrösztje”, a Demos egykori vezetője.