Soha nem tekintettem különösebben nagy bűnnek a szalámilopást, Bakács Tibor pedig azóta százezerszeresen megfizetett érte. Meggyőződésem, hogy Puskás Petiért sem érdemes felelősséget vállalnia – tudomásul kéne vennie, hogy egyesek annyira tartalmatlanul, s olyan elvtelenül óhajtják a nyilvánosságot és a sikert, hogy minden létezőn átrágják magukat, akár az Alienből szivárgó sav. Puskás Peti büszkén demonstrált üressége a kommersz behízelgés elemi erejével hatott a kereskedelmi mainstream plázasterilitású közegében, s az érvénytelenségi licitet diktáló bulvárszcénában senki nem akadt, aki ellen bírt volna állni neki.
Úgy vélem tehát, hogy Bakács Tibor szerepe Puskás Peti karrierjében nagyon is korlátozott volt: ez a gátlástalanul nyomuló kölyök az évtizedek óta híguló kulturális térben egyszerűen sikerre volt ítélve, hisz tényleg nem volt körvonalazható karaktere, s máig nem utal semmilyen jel arra, hogy bármiféle személyiségkezdemény benne szárba szökött volna – márpedig ez a kereskedelmi televíziózás és a trashpop-előadás mezőnyében rendkívüli versenyelőnyt képez mindazokkal szemben, akiket bármiféle belső tartalom gátol a maguk érdekeinek érvényesítése során.
Ez a kölyök azzal henceg a nyilvánosságban, hogy ötszáz nővel közösült az elmúlt évek során, aztán felveszi a felesége nevét, hogy a nők iránti tisztelet jó példáját demonstrálja; ez a kölyök a szégyenérzet legcsekélyebb jele nélkül fekszik fel a mentorasztalra, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel aláássa az X-Faktor című sztárgyár-reality maradék presztízsét; ez a kölyök válaszul arra a tűpontos diagnózisra, hogy nincs személyisége, annyit bír felböfögni, hogy ő vegán, míg Bakács Tibor túlságosan szereti a szalámit – nos, ez a kölyök amennyire üres, épp annyira nagy ívű szárnyalásra ítéltetett, hisz egy léggömböt a legcsekélyebb fuvallat is magasra repít.
A JELENKOR AZ ÉRVÉNYTELENSÉGET MINDEN KORÁBBINÁL BŐKEZŰBBEN JUTALMAZZA: PUSKÁS PETI 2005 ŐSZÉN A MEGASZTÁRBAN NYERŐ SZELVÉNYT SZORONGATOTT – AZÓTA A KERESKEDELMI TELEVÍZIÓZÁS ORKÁNJA FELKAPTA EZT AZ ÜRESSÉGTŐL KONGÓ SEMMIT, S JOBB SORSRA MÉLTÓ MAGYAROK SZÁZEZREINEK SZEME LÁTTÁRA DOBÁLJA AZ RTL KLUB KÉPERNYŐJÉN.
Tartozom ugyanakkor az igazságnak azzal, hogy elismerjem: a tehetségkutatók még a jelenlegi, siralmas állapotukban is magasabb minőséget képviselnek, mint a kilencvenes évek sztárgyártása, ahol Kozso meg a könnyűzenei tévécsatornák szerkesztői döntöttek sikerről és bukásról.