Felmérés: alig használják a körúti kerékpárutakat

2021. december 29. 17:35
Cáfolja a BKK korábbi felméréseit a körúton végzett forgalomszámlálás.

A BKK kiposztolt a közösségi médiafelületeiken egy infografikát. Az infografikán a nagykörúti forgalom megoszlását szemléltették, egy munkanapon. „A Nagykörút szűk értelemben vett belvárosi részén az ott közlekedők kétharmada villamossal jár, az aktív és mikromobilitási eszközzel (bringával, rollerrel, görkorival stb.) vagy gyalogosan közlekedők száma pedig az autóval utazók felét teszi ki” – írták az alább látható ábrához magyarázatként. Magyarán,

a Nagykörúton közlekedők 68%-a villamossal utazó, 21%-a autós és 11%-a „aktív és mikromobilitási eszközt használó”, avagy gyalogos, kerékpáros, rolleres, stb.

Módszertani hibák, valótlanságok

A Vezess.hu derített fényt a BKK felmérésének módszertani hibáira, valótlanságaira. Az infografika három nagykörúti keresztmetszeten végzett fogralomszámlálás eredményéből készült, amelyek 9 órán keresztül, egyidejűleg történtek. „Így tulajdonképpen egy képzeletbeli – Nagykörutat keresztező – vonalon áthaladókat mértük” – szólt a BKK tájékoztatása az ügyben.

Magyarán, a mérés 9 órát fedett le, csak csúcsidőben mértek, valamint a járdán haladó összes gyalogost közlekedőnek nézték, és betették őket a „biciklis” csoportba, valamint potenciálisan

a villamoson utazót leszállás után még gyalogosként is regisztrálhatták.

A Vezess.hu saját mérést végzett, egy 24 órás időintervallumon figyelték meg a közlekedő tömeget egy forgalomkövető rendszerrel. Eredményeik szerint a forgalmi sávban 10890, a kerékpársávban 1099 áthaladó volt. Az eredmények további tisztításával kiderült, hogy 11029 autós, valamint 735 kerékpáros vette igénybe a Nagykörút vizsgált szakaszát.

Az arány immáron nem 2:1-hez, mint a BKK felettébb furcsa mérésében, hanem 93% autó és 6% kerékpáros. Közben az autós forgalom lassabb lett, mivel a biciklisáv kialakításához elvettek tőlük egy sávot.

Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Összesen 151 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Amit létrehoznak, azt nem használják a közlekedők, amit megszüntetnek ( jegyautomaták) azt szeretnék használni az utasok.
Valahogy minden fordítva van. Szerintem az utasok és az utazók tehetnék erről:-)))))))))))))

Az okos budapesti büszke, hogy akkor is van kerékpárútja, ha senki nem használja.
Mert ez a trendi, Budapest ezzel is bizonyítja: a progresszív Nyugathoz tartozik, nem a bő gatyás magyar vidékhez.

Nem kell a baromságod.

Akkor vissza kéne állítani az évszaknak megfelelő forgalmi rendet.

Jelenleg a körúton 10 ezer járműnek ugyanannyi sáv jut, mint ezernek, de ha ezt még felszorozzuk az Európában jellemző, átlagosan 1,7 utas / autós kihasználtsággal, akkor máris 17 ezer közlekedő igénye áll szemben az ezerével.

Ezt írja a kormánypártinak nem nevezhető Vezess.hu.

Vége a tilalmi időszaknak, Karácsony kilőhető.

Reméljük, jól döntenek .

Valóban, fizikailag nem, mert egyelőre a helyén hagyják. Viszont nem lehet használni, tehát a szerepe megszűnt.

Mintha direkt bosszantani akarnák az embereket.

Szerinted mindent elhiszem az ellenzéki szavazók, hogy a kormány a hibás?
Talán már nem, mert az ellenzéki szavazók között is vannak, akik nem bíznak az ellenzék győzelmében. Ehhez pedig kellett Karácsony rombolása is .

Hálát, ha a budapestiek ezt megeszik......
Igaz, nem annyira az eszük, mint inkább a gyűlöletük vezérli őket.
Azt el kell ismerni, hogy az ellenzéki média fuggetlenobjektiv propagandistái nagyon értenek a gyűlölet felkeltéséhez és fokozásához.
Engem felháborított a HVG két képe. Az egyiken Áder és Novák látható, a másikon Szájer és Varga. Bunkó, gyűlölet keltő propagandát folytatnak.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés